سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ضرورت استفاده از سموم کم خطر در مزارع و باغات
16 شهریور 1397 , ساعت 11:15

ضرورت استفاده از سموم کم خطر در مزارع و باغات

یک مقام مسئول گفت:با توجه به آنکه مصرف سموم کم خطر افزایش صادرات محصولات کشاورزی سالم را به همراه دارد از این رو باید سموم کم خطر وارد کشور شود

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه مصرف سموم کم خطر افزایش صادرات محصولات کشاورزی سالم را به همراه دارد از این رو باید سموم کم خطر وارد کشور شود.
مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم با انتقاد از آمار پایین میزان واردات سموم کم خطر به کشور، اظهار کرد: هم اکنون تنها ۷ درصد سموم کم خطر وارد کشور می شود که این میزان باید به بالای ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید سموم کم خطر در کشور وجود ندارد، افزود: این درحالی است که متاسفانه برخی افراد از تولید ۸۰ درصد سموم کم خطر در کشور خبر می دهند.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه مصرف سموم کم خطرمنجر به افزایش صادرات محصولات کشاورزی سالم، ارزآوری و صرفه اقتصادی به بازارهای هدف می شود از این رو باید سموم کم خطری که دوره کارنس آن کم است، وارد کشور شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که کاهش مصرف کود کمتر از متوسط دنیا چه عواقبی در بر دارد، بیان کرد: در شرایطی که کشاورزان به کودهای موجود که در اختیارشان قرار می گیرد، اعتمادی ندارد؛ بنابراین ترجیح می دهد که مصرف خود را کاهش دهند و این درحالی است که در تمامی کشورها، کود مصرفی نسبت به خاک منطقه آزمایش و درنهایت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: در سال های اخیر نه تنها ارتقایی در کیفیت کود مصرفی نداشتیم بلکه به سبب کاهش کیفیت، کشاورزان مصرف خود را پایین آوردند که از این رو انتظار می رود طبق اصل ۴۴، امور مربوط به تولید، واردات و.. به بخش خصوصی واگذار شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/sgSgtK

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

رئیس انجمن واردکنندگان کود وسم میزان سموم کم خطر کشور را 7 درصد اعلام کرد و گفت: مصرف سموم پرخطر در کشور بالاست. مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم با اشاره به اینکه واردات ...
No Thoughts on ضرورت استفاده از سموم کم خطر در مزارع و باغات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>