جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تولید غده عاری از ویروس ‌سیب‌زمینی در ‌پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی‌‌
17 شهریور 1397 , ساعت 18:43

تولید غده عاری از ویروس ‌سیب‌زمینی در ‌پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی‌‌

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور گفت: تولید غده عاری از ویروس ارقام مختلف سیب‌زمینی یکی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی است که کشور را از واردات بذر سیب ‌زمینی بی‌نیاز کرد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور گفت: تولید غده عاری از ویروس ارقام مختلف سیب‌زمینی یکی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی است که کشور را از واردات بذر سیب ‌زمینی بی‌نیاز کرد.

نیره‌ اعظم خوش‌خلق سیما صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور در رشت اظهار داشت: پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از سال ۷۲ در شهر کرج افتتاح شد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور با بیان اینکه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور در سال ۸۲ به بهره‌برداری رسید عنوان داشت: هزینه افتتاح این پژوهشکده ۳ میلیارد تومان بود.

خوش‌خلق سیما با اعلام اینکه پژوهکشده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور دارای ۳ آزمایشگاه بزرگ است خاطرنشان کرد: امیدواریم این آزمایشگاه به دست جوانان نخبه سپرده شود.

وی انجام پژوهش در حوزه مقابله با چالش‌های بخش کشاورزی، تلاش برای ارتقاء امنیت غذایی جامعه و تولید دانش به منظور ثروت آفرینی را بخشی از اهداف کاری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور دانست و گفت: این پژوهشکده موظف است تا نقش موثری را در صادرات ۳ درصدی ناخالصی کشور ایفا کند.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای جوان و کارآمد تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم تا به اعتبارات دولت وابسته نباشیم و با استفاده از توان علمی اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم.

خوش‌خلق سیما تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را بخشی از فعالیت‌های پژوهشکده کشاورزی کشور دانست و اعلام کرد: ایجاد انضباط مالی و شفاف‌سازی اقدامات باید در دستور کار مسئولان این پژوهشکده تحقیقاتی باشد.

وی حفظ محیط‌زیست، حفظ ذخایر طبیعی و افزایش سلامت غذایی را بخشی از اهداف کاری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور دانست و ابراز داشت: تولید فراورده‌های باارزش از ریزجلبک‌ها یکی از پروژه‌هایی است که در حال حاضر در حال اجرا است.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور با اعلام اینکه پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور باید خروجی مطلوب و باارزشی داشته باشد تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم تا جایگاه بین‌المللی مناسبی را در حوزه پژوهش کسب کنیم.

خوش‌خلق سیما با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در راستای اجرای طرح‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا خروجی پروژه‌های پژوهشی ما به تولید ختم شود.

وی با تاکید بر لزوم سهیم بودن حوزه بیوتکنولوژی در زمینه تولید ناخالصی کشور تصریح کرد: تولید غده عاری از ویروس ارقام مختلف سیب‌زمینی یکی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی است که کشور را از واردات بذر سیب ‌زمینی بی‌نیاز کرد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور با اعلام اینکه بذر پنبه تراریخته وارد کشور شده است که به دنبال کسب مجوز برای توزیع آن هستیم گفت: این بذر تنها یکبار سمپاشی می‌شود و بازدهی محصول آن بیشتر است که سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/bPXuCc

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

نخستین دوره از رویدادهای فناوری‌های نوین کشاورزی (NAT) با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های نوین این صنعت 26 مردادماه سال جاری از ساعت 9 تا 18 در محل نمایشگاه ...
دستاورد تحقیقات ۱۵ ساله محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه تولید دانش فنی و فرمولاسیون پروبیوتیک جدید گیاهی (بیوکنترل/ بیوفرتیلایزر) مبتنی بر سویه‌های بومی قارچ تریکودرما که به یک شرکت خصوصی منتقل ...
به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
No Thoughts on تولید غده عاری از ویروس ‌سیب‌زمینی در ‌پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی‌‌

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>