پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   کرم خراط باغات گردوی مراغه را تهدید می کند
26 شهریور 1397 , ساعت 11:20

کرم خراط باغات گردوی مراغه را تهدید می کند

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 500 هکتار باغات زیرکشت گردو در این شهرستان گفت: آفت کرم خراط این باغات را به طور جدی تهدید می کند

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات زیرکشت گردو در این شهرستان گفت: آفت کرم خراط این باغات را به طور جدی تهدید می کند.
محمد نریمانی روز دوشنبه افزود: این آفت با وجود اجرای طرح های پیشگیری و بازدارنده در منطقه و شهرستان های آذرشهر و عجب شیر در برخی از باغات مراغه مشاهده شده است.
وی ادامه داد: شیوع این آفت در باغات گردو، می تواند آسیب جدی به تولید این محصول ارزشمند صادراتی وارد کرده و زمینه ساز خشک شدن و از بین رفتن درختان گردو شود.
وی اضافه کرد: تغذیه صحیح درخت و آبیاری مناسب درختان گردو در مقاومت این درختان در برابر این آفت حائز اهمیت بوده و خسارت را به حداقل کاهش داده و از خشک شدن سریع آن پیشگیری می کند.
وی گفت: بستر رشد و نمو آفت کرم خراط منحصر به درختان گردو نبوده و در صورت عدم همکاری گسترده باغداران در مقابله با این افت حتی در آینده باغات سیب و سایر محصولات باغی نیز از گزند این آفت در امان نخواهند بود.
وی افزود: باغداران برای مقابله با این آفت، می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان از تسهیلات لازم برای دریافت آفت کش و نحوه مقابله با آن برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: باغداران مناطقی که کارشناسان جهاد کشاورزی از آن بازدید کرده و وجود کرم خراط را در اراضی آنان تاکید کرده اند باید در سریع ترین زمان به صورت گروهی به این اداره مراجعه کرده و اقدامات پیشگیرانه و مبارزه ای را آغاز کنند.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
هم اکنون حدود ۲۱ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/kZT6wZ

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با کرم خراط گردو تلفیقی است و چندین راهکار دارد و به ظاهر سخت ولی به سادگی امکان‌پذیر است....
طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
برنامه اصلاح و احیای پنج هزار هکتار از باغ‌های گردوآلوده به آفت کرم خراط درشهرستان رابر بزودی آغازمی شود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هماهنگی معاون باغبانی این وزارتخانه ...
محققان جهاد دانشگاهی استان تهران موفق به سنتز و تولید فرمون جنسی دو آفت مهم کرم خراط و کرم ساقه خوار برنج شدند. فرمون کرم خراط که حاصل تلاش محققان ...
No Thoughts on کرم خراط باغات گردوی مراغه را تهدید می کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>