باغداران مهریز با آفت مگس مدیترانه ای مبارزه کنند

مگس میوه مدیترانه‌ای

چاپ

مدیر جهاد کشاورزی مهریز با اشاره به اینکه آفت مگس مدیترانه ای در برخی اراضی کشاورزی این شهرستان وجود دارد، افزود: باغداران برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در باغ ها با این آفت مبارزه کنند.

کامیار رسولی عصر روز یکشنبه افزود: برای پیشگیری از خسارت، باید باغداران ابتدا میوه های رسیده را برداشت کنند و سپس میوه های آلوده زیر درختان را جمع آوری و نابود کنند.
وی با اشاره به اینکه این آفت با حمله به محصولات موجب خسارت مالی و آسیب به باغداران می شود، بهتربن راه پیشگیری را عمل به توصیه مروجان کشاورزی و شرکت در کلاس های آمورشی و توجیهی ذکر کرد.
این مسئول بخش کشاورزی منطقه اظهار داشت: در راستای مبارزه با آفت این مدیریت نسبت به برگزاری کلاس آموزشی، ترویجی همزمان با ایام محرم در خصوص کنترل و راه های مبارزه با آن در اکثر مساجد سطح شهر اقدام کرده است.
رسولی گفت: این کلاس ها بر حسب نیاز مردم و تقاضای آنها در مساجد ادامه دارد که باغداران می توانند از آن استفاده کنند و از بروز و آسیب آفت رهایی یابند.
آفت مگس مدیترانه ای بیشتر به محصول هلو، زردآلود، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یک ساله حمله می کند که با توجه به گسترده بودن حجم خسارت به طاعون گیاهی مشهور است.
سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/4FmwgF