پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   حشره کش‌های مناسب برای استفاده در منازل چه ویژگی‌هایی دارند؟
21 شهریور 1397 , ساعت 15:41

حشره کش‌های مناسب برای استفاده در منازل چه ویژگی‌هایی دارند؟

عبدلی درباره ویژگی‌های آفت کش‌های مناسب برای استفاده در منازل توضیحاتی داد.

 

نرگس عبدلی سرپرست گروه ارگانیک، سموم و آلاینده های اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اعلام کرد: سموم کشاورزی و حشره کش‌های فاقد مجوزهای بهداشتی نباید در محیط منازل، رستوران ها، درمانگاه ها و سایر اماکن استفاده شوند؛ چراکه بسیاری از این سموم از نظر میزان خطر جهت استفاده در محیط‌های انسانی مناسب نیستند.
عبدلی یادآوری کرد: حشره کش‌های مناسب جهت استفاده در منازل، مرحله آماده سازی قبل از مصرف را ندارد و در صورتی که حشره کش نیاز به مراحل آماده سازی جهت مصرف داشته باشد، بایستی دارای پروانه بهداشتی باشد و صرفا قابل استفاده توسط شرکت های سم پاشی مجاز است.

وی افزود: پس از استفاده از هرگونه حشره کش، محل را ترک کنید و پس از سپری شدن زمان مناسب، اقداماتی درخصوص تهویه هوا مانند بازکردن در و پنجره ها انجام شود و با توجه به اینکه بسیاری از مواد موثره حشره کش ها، حلال ها و حامل های آنها دارای نقاط اشتعال پایین هستند، از مصرف آنها نزدیک آتش و مکان های بسیار گرم خودداری شود.

سرپرست گروه ارگانیک، سموم و آلاینده های اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی درخصوص برخی از حشره کش ها که دارای خاصیت ابقایی هستند و سمیت آنها تا مدتی در محیط باقی می ماند، تذکر داد: نباید پوست بدن و چشم با سم مورد مصرف تماس پیدا کند، این امر به خصوص در کودکان و سالمندان حائز اهمیت است.

عبدلی همچنین در خصوص نحوه نگهداری این فرآورده ها گفت: معمولا دمای نگهداری حشره کش ها در منازل حدود ۲۵ درجه و به دور از تابش نور خورشید توصیه می شود مگر اینکه تولیدکننده شرایط خاصی را در برچسب محصول ذکر کرده باشد.

 

 

اقدامات لازم زمان مسمومیت با حشره کش‌ها
وی در ادامه افزود: حشره کش ها باید در مکانی نگهداری شوند که از دسترس کودکان دور بوده و درب محصولات حشره کش بعد از هر بار استفاد باید به خوبی بسته شود. همچنین باید دقت شود از استنشاق، آشامیدن و خوردن حشره کش‌ها خودداری شود و در صورت استنشاق فرآورده باید فرد مسموم به محیط باز و دارای جریان هوای تازه انتقال داده شود.

سرپرست گروه ارگانیک، سموم و آلاینده های اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی تصریح کرد: در صورتی که فرآورده با پوست تماس پیدا کنند، باید ضمن خارج کردن لباس های آلوده فرد مسموم، پوست با آب سرد و صابون شستشو داده شده و در صورتی که چشم با سم تماس داشته باشد باید با آب جاری خنک به مدت ۱۵ دقیقه شسته شده و در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

عبدلی اضافه کرد: هرگز از ظرف خالی سموم جهت مصارف دیگر به خصوص جهت نگهداری مواد غذایی استفاده نشود و در صورت بروز مسمومیت افرادبا هر نوع حشره کش، باید ظرف و باقی مانده سم همراه فرد مسموم به درمانگاه و پزشک متخصص منتقل شود تا اقدامات حمایتی لازم انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سموم حشره کش مورد استفاده برای آبزیان و پرندگان و سایر حیواناتی که در منزل نگهداری می شوند، ممکن است برای انسان خطرناک باشد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/b7VwMr

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

اسپری های حشره کش و دفع کننده های حشرات با اینکه دارای فواید خوبی برای از بین بردن حشرات می باشند ولی وقتی انسان با سم این اسپری ها مسموم شود، خطرات جدی آن ها ...
No Thoughts on حشره کش‌های مناسب برای استفاده در منازل چه ویژگی‌هایی دارند؟

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>