جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   رونمایی از علف کش جدید برای بازار آمریکای شمالی
3 مرداد 1399 , ساعت 19:55

رونمایی از علف کش جدید برای بازار آمریکای شمالی

شرکت آمریکایی هلم-اگرو (HELM-Agro)، از شرکت های مطرح در زمینه تولید نهاده های کشاورزی، اعلام کرده که Reviton نام علف کش تولیدی جدید این شرکت خواهد بود، علف کشی از گروه ۱۴ یعنی بازدارنده های PPO (پروتوپورفیرینوژن اکسیداز) که در حال گذراندن مراحل قانونی تایید توسط آژانس حفاظت محیط زیست است.
به گفته این شرکت، این علف کش حاوی ماده موثره جدیدی با نام Tergeo بوده، علف کش غیراختصاصی با مصرف قبل رویشی است و در عین حال اولین علف کش از نوع PPO است که بعد از یک دهه در آمریکا ارائه می شود.

مولکول این علف کش توسط یک شرکت کره ای کشف و توسط شرکتی ژاپنی تجاری سازی شده است. شرکت هلم-اگرو با همکاری این شرکت ژاپنی اقدام به تجاری سازی اختصاصی مولکول جدید برای ارائه به بازار ایالات متحده نموده است.
انتظار می رود این علف کش تا پایان سال جاری برای مصرف در مزارع سویا، پنبه، ذرت و گندم ارائه شود هر چند که ممکن است محصولات دیگری نیز به این لیست اضافه شوند
علف کش مزبور که قرار است با فرمولاسیون sc ارائه شود علف کشی با عملکرد بالا در کنترل بیش از ۵۰ علف هرز باریک برگ و پهن برگ از جمله علف های هرز مقاوم شده به گلایفوزیت، ترایزین و ALS است. از ویژگیهای دیگر آن مقدار مصرف فوق العاده پایین، سازگاری اختلاط و سازگاری با برنامه های تناوب زراعی بوده می تواند بعنوان خشک کن برای پنبه نیز بکار رود.
دیو شوماخر رئیس شرکت هلم اگرو می گوید: در زمانه ای که علف کش های محدودی به بازار ارائه می شوند، علف کش رویتون یک کشف و دستاورد خارق العاده ای برای کمک به حل چالش های کشاورزان در مواجهه با علف های سرسخت در انواع محصولات و در مناطق مختلف جغرافیایی است. این علف کش در بیش از ۷۰۰ آزمایشات مزرعه ای در آمریکای شمالی عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داده است و کشاورزان در عمل در هنگام استفاده بسیار هیجان زده خواهند شد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on رونمایی از علف کش جدید برای بازار آمریکای شمالی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>