جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   آغاز برداشت زیتون در رودبار/باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند
7 مهر 1397 , ساعت 14:18

آغاز برداشت زیتون در رودبار/باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون از باغات رودبار و پیش بینی تولید ۲۱ هزار تُن زیتون در سال جاری، گفت: باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند

آغاز برداشت زیتون در رودبار/باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون از باغات رودبار و پیش بینی تولید ۲۱ هزار تُن زیتون در سال جاری، گفت: باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند.

علیرضا شعبان نژاد با اشاره به اینکه از روزهای گذشته برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار آغاز شده است، اظهارکرد: شهرستان رودبار دارای ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار بارور است، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ درصد محصول معادل ۴ هزار و ۲۰۰ تُن زیتون کنسروی از باغات این شهرستان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی کارشناسان درباره میزان محصول برداشت شده برای امسال، گفت: براساس این پیش بینی ها انتظار می رود در سال جاری شاهد برداشت ۲۱ هزار تُن زیتون از باغات شهرستان رودبار باشیم.

وی به شیوع آفت مگس زیتون در چند سال گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ هزار هکتار از باغات زیتون در زمینه شیوع نسل سوم آفت مگس زیتون پایش شده است.

شعبان نژاد در ادامه از زیتون کاران خواست به منظور کاهش شیوع آفت مگس زیتون حتی الامکان محصول زیتون خود را سبزتر برداشت کرده و با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارت تریکو گراما برای مبارزه با این افات را دریافت کنند.

وی همچنین برلزوم توجه به توصیه های کارشناسان از سوی باغداران تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این آفات، زیتون های ریخته شده در کف باغات خود را جمع آوری و به صورت اصولی دفن کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای مبارزه با این آفت در چند سال اخیر مراکزی در سطح استان و شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده است، گفت: حدود ۲۰ مرکز پایش در استان گیلان با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویج برگزار می کنند.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on آغاز برداشت زیتون در رودبار/باغداران مراقب آفت مگس زیتون باشند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>