پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   استقرار ۱۰ فروند هواپیما در چند استان کشور در سال جدید
21 فروردین 1395 , ساعت 15:44

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

استقرار ۱۰ فروند هواپیما در چند استان کشور در سال جدید

در راستای مبارزه هوایی با آفات نباتی در چند استان کشور ۱۰ فروند هواپیمای چندمنظوره در عرصه‌های کشاورزی مستقر شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا( با اعلام این خبر گفت: طی قرارداد منعقده با سازمان حفظ نباتات، تعداد ۱۰ فروند هواپیمای چندمنظوره “درامادر” در آغاز سال جدید، به‌صورت آماده‌باش و به‌منظور اجرای عملیات سریع مبارزه هوایی با آفات نباتی در چند استان کشور مستقر شد.

احمد طمراسی افزود: یگان هوایی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه، آمادگی کامل دارد بر حسب نیاز در هر نقطه از کشور، عملیات هوایی متناسب با درخواست‌های مراجع ذی‌ربط را به انجام رساند.

وی از آغاز عملیات کودپاشی و محلول‌پاشی در استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با شروع سال جدید، عملیات بهاره کودپاشی و محلول‌پاشی هوایی بر سطح مزارع دشت ناز ساری، با استقرار یگان عملیاتی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه در استان مازندران آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد یافت.

طمراسی ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر به‌ویژه در استان‌های شمالی کشور و عدم امکان استفاده از تجهیزات زمینی در مزارع، هواپیماهای چندمنظوره کشاورزی با انجام عملیات متنوع هوایی، به یاری کشاورزان منطقه شتافته‌اند.

عملیات هوایی مبارزه با علف‌های هرز در گلپایگان

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با شروع سال جدید، ناوگان هواپیمایی خدمات ویژه نیز دامنه فعالیت‌های خود را در اقصی‌نقاط کشور و بر اساس نیازهای اعلام شده توسط سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی، توسعه بخشیده است.

وی یادآور شد: در همین راستا ناوگان عملیاتی شرکت با استقرار هواپیما در منطقه عملیاتی گلپایگان، مبارزه هوایی با علف‌های هرز مزارع گندم، جو، ذرت، کلزا و… را در سطح بیش از یک‌هزار هکتار آغاز کرده و همچنان تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

طمراسی از انجام عملیات مبارزه با زنگ زرد در بیش از یک‌هزار هکتار از مزارع گندم استان ایلام خبر داد و تأکید کرد: عملیات هوایی مبارزه با زنگ زرد گندم با استقرار یگان هوایی در استان ایلام انجام شد.

وی اظهار داشت: به‌دنبال اعلام نیاز سازمان حفظ نباتات استان ایلام، شرکت هواپیمایی خدمات ویژه با استقرار یگان عملیاتی خود، در بیش از یک‌هزار هکتار از مزارع گندم مناطق دهلران و دشت عباس، اقدام به عملیات موفقیت‌آمیز مبارزه هوایی با آفت زنگ زرد کرد./

منبع: خبرگزاری ایانا

مطالب مرتبط

No Thoughts on استقرار ۱۰ فروند هواپیما در چند استان کشور در سال جدید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>