پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   بساط فروشگاه های غیر مجاز فروش سم برچیده می شود
19 اردیبهشت 1395 , ساعت 9:50

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی:

بساط فروشگاه های غیر مجاز فروش سم برچیده می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: از سال گذشته واحد های فروش سموم غیر مجاز را شناسایی شدند و سایر فروشگاه های سموم غیر مجاز نیز تا پایان سال ساماندهی می شوند.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛با اشاره به ساماندهی فروشگاه های سموم غیر مجاز اظهار داشت: از سال گذشته سازمان نظام مهندسی با همکاری سازمان حفظ نباتات  در استان های مختلف ،واحد های فروش سموم غیر مجاز را شناسایی کردند.
وی با اشاره به آنکه تعداد قابل توجهی از توزیع کنندگان سموم فاقد مجوزهای رسمی هستند، گفت: براساس سیاست های مشترک با سازمان حفظ نباتات بخشی از فروشگاه های غیر مجاز شناسایی و به انها مهلت یکساله تطابق با ضوابط فنی داده شده به طوریکه اگر نتوانند خود را در مهلت مقرر اصلاح کنند از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آید.
کبیری ادامه داد: واحدهای توزیع کنندگان سموم مجاز بایستی علاوه بر شناسنامه دار شدن محصولات خود یک نفر کارشناس فنی داشته باشند تا براساس آفت گیاه به کشاورزان توصیه لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به ساماندهی سایر فروشگاه های سموم بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۵،  مابقی واحد های غیر مجاز توزیع سموم شناسایی شوند .
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اشاره به ۴ هزار فروشگاه غیر مجاز گفت: با توجه به آنکه بیش از ۴ هزار فروشگاه غیر مجاز مواد شیمیایی و آفت کش ها در سطح کشور مشغول فعالیت بودند، اما می توان گفت که براساس برنامه مشترک با سازمان حفظ نباتات بیش از نیمی از انها شناسایی شدند و مابقی در حال ساماندهی هستند.
منبع: باشگاه خبرگزاران جوان

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on بساط فروشگاه های غیر مجاز فروش سم برچیده می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>