پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   دلایل حضور مگس سفید در تهران اعلام شد
11 اردیبهشت 1395 , ساعت 15:57

دلایل حضور مگس سفید در تهران اعلام شد

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران دلایل حضور مگس سفید در تهران را تشریح کرد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره پدیده مگس‌های سفید که حدود دو سال است در شهر تهران پدیدار شده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است،‌گفت: به دلیل مصرف بی‌رویه در سموم کشاورزی در شهرستان‌های غربی شهر تهران، با این آفت مواجه شده‌ایم.

وی افزود: مگس‌هایی که در سال جاری پدیدار می‌شوند حاصل تخم‌گذاری سال گذشته است و با توجه به اقدامات صورت گرفته این طور نیست که امسال از خارج از تهران وارد شوند.

حافظی افزود: برای برخورد با این پدیده سال گذشته آبشویه در دستور کار قرار گرفت ولی چون منظم و فراگیر نبود، خیلی تأثیر نگذاشت.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد:‌ امسال با همکاری وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های انجام شده کارگروهی متشکل از مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی، سازمان حفظ نباتات، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و ستاد حفظ نباتات تشکیل و تحقیقات لازم در این خصوص انجام شده است.

وی افزود:‌ در جهان دستاوردهای علمی برای مقابله با این پدیده وجود داشته است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

حافظی افزود:‌ در شهرهای بزرگ همچون کالیفرنیا، ۵ سال با پدیده مگس‌های سفید مواجه بودند و توانستند با این پدیده مقابله و ریشه‌کن کنند.

وی ادامه داد: مگس‌های سفید آفت درجه دو محسوب می‌شوند و تهدیدی برای انسان‌ها نخواهند داشت بلکه تنها آزاردهنده‌اند و توصیه می‌شود کسانی که در مناطق آلوده تردد می‌کنند از ماسک استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
طرح مبارزه بیولوژیک کنترل آفات در گلخانه‌های استان آغاز شده است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان در بازدید از گلخانه‌های بیولوژیک این شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه ...
از سال ۹۳ تهران مهمان ناخوانده‌ای داشت که هر روز شهروندان را به مرز کلافگی می‌رساند. جمعیت سفید بالک در سطح شهر تهران طغیان پیدا کرده بود و از مهمترین دلایل آن میتوان ...
تهران این روزهای میزبان مهمانان زیبا و کوچکی است که سال‌ها از آنها خبری نبود. از اواخر هفته گذشته سطح شهر تهران پر از پروانه شد، پروانه‌هایی که به خاطر تغییر دوره‌های بارشی ...
No Thoughts on دلایل حضور مگس سفید در تهران اعلام شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>