پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   میزان زوال مرکبات در مزارع کشاورزی فارس نگران کننده است
15 مهر 1397 , ساعت 15:05

‌استاندار فارس گفت:

میزان زوال مرکبات در مزارع کشاورزی فارس نگران کننده است

‌استاندار فارس گفت: میزان زوال مرکبات در مزارع کشاورزی فارس نگران کننده است‌

‌استاندار فارس گفت: میزان زوال مرکبات در مزارع کشاورزی فارس نگران کننده است‌.

اسماعیل تبادار شامگاه شنبه ١۴ مهر در شورای کشاورزی استان گفت: فارس با تولید بیش از سه میلیون تن محصولات باغی رتبه اول در کشور را داراست اما این در حالی‌است که نزدیک به ۵۰ درصد از آن را مرکبات تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح گلخانه باغی می‌تواند در پیشگیری از زوال مرکبات در مزارع موثر باشد، خاطرنشان کرد: این طرح با صرفه‌جویی آب، بهره‌برداری برجسته و محصولات فراوان در هکتار می‌تواند الگویی مناسب برای استان باشد .

تبادار با اشاره به رتبه برتر استان در تولید محصولات و کشت نهال و طرح نظام نوین ترویج نیز خاطرنشان کرد: باید در ابعاد مختلف طرح نظام نوین ترویج گسترش یابد؛ چراکه پهنه کاورزی فارس وسیع است.

استاندار فارس با تاکید بر فراهم شدن ملزومات لازم در گسترش طرح نظام نوین ترویج گفت: باید بتوان با پشتوانه دانش در تحقیقات و کارشناسان آموزش دیده پیوند میان مزارع ایجاد کرد .

وی تصریح کرد: در هر موضوع باید برنامه‌ریزی، هدف گذاری و نتیجه‌گیری را مد نظر قرار داد و خیر و شر اقدامات انجام شده در دست باشد‌.

تبادار همچنین ابراز امیدواری کرد که با وجود تنگناها بتوان به جد در عرصه آب، خاک، داشت وبرداشت مدیریت را در دستور کار قرار داد.

وی عنوان کرد: به رغم تنگناها باید تلاش کرد که با افزایش محصول بر مبنای مدیریت برنامه در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

با حضور مسئولان و کارشناسان کشور و استان، علت زوال مرکبات در جهرم بررسی شد. زارع رئیس علوم تحقیقات جهاد کشاورزی فارس گفت: متاسفانه برای این عارضه علت دقیقی مشخص نشده و به همین دلیل نمی‌توان ...
  با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر کل دفتر ترویج و مدیر کل دفتر پیش آگاهی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس و جمعی از محققین و کارشناسان ملی، استانی و ...
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع مقابله با برخی آفات و عارضه‌های کشاورزی، مثل زوال زودرس درختان، مرکز تحقیقات کشاورزی خوب عمل نکرده است و باید نظارت بیشتری بر سموم و ...
کارشناسان جهاد کشاورزی فارس عارضه زوال مرکبات را در شهرستان جهرم پیگیری و بررسی کردند. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: قرمزی، زردی، لوله شدن، سوختگی، ریزش برگ‌ها، و مرگ ناگهانی درختان از مهمترین علائم ...
No Thoughts on میزان زوال مرکبات در مزارع کشاورزی فارس نگران کننده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>