جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   سلامت سیب و انگور آذربایجان غربی پایش می شود
14 مهر 1397 , ساعت 10:20

سلامت سیب و انگور آذربایجان غربی پایش می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سلامت محصولات کشاورزی سیب و انگور این استان با همکاری جهاد کشاورزی پایش می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سلامت محصولات کشاورزی سیب و انگور این استان با همکاری جهاد کشاورزی پایش می شود.

جلال غفارزاده روز شنبه افزود: در قالب این پایش، باقی مانده آفت کش ها، نیترات و فلزات سنگین در این محصولات رصد می شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: سالم سازی محصولات کشاورزی و اجرای بخشی از طرح ملی پایش از جمله اهداف اجرای این طرح در قطب تولید سیب و انگور کشور است.
وی بیان کرد: پایین آمدن ایمنی موادغذایی، خط قرمز مسوولان بهداشتی و غذایی در استان است و حفظ آن با اجرای طرح های مختلف با جدیت دنبال می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح پایش بقایای سموم در محصولات کشاورزی و غذایی، موجب ارتقا ایمنی موادغذایی می شود و امیدواریم این امر با همراهی کشاورزان و فعالان این عرصه در آینده به طور کامل محقق شود.
غفارزاده افزود: استفاده بیش از حد سموم و کود شیمیایی برای تولید محصول بیشتر در مزارع و باغ‌های کشاورزی رو به افزایش است و تداوم این روند می‌تواند سلامت شهروندان را دچار مشکل کند.
گفتنی است، در سلسله نشست های هماهنگی این طرح، مراحل مختلف اجرای طرح، شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها و تعیین نقشه راه برای تهیه برنامه عملیاتی تمهید می شود.
آذربایجان غربی از جمله استان های تولیدکننده های عمده سیب و انگور در کشور است و رتبه های برتر کشوری را در این ۲ محصول در اختیار دارد.
سالانه بیش از یک میلیون تن سیب و افزون بر ۲۰۰ هزار تن انگور در این استان برداشت می شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on سلامت سیب و انگور آذربایجان غربی پایش می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>