پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   جنوب ایران در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی
3 خرداد 1395 , ساعت 12:25

ملخ های صحرایی در راه ایران

جنوب ایران در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: مرکز بین المللی فائو به کشورهای عمان و ایران که در معرض خطر ملخ صحرایی هستند، هشدار داده است.

سعید معین مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمله احتمالی ملخ های صحرایی به کشور اظهار داشت: در حال حاضر مبارزه با  ملخ های صحرایی در منطقه مرزی عمان و یمن در حال انجام است، چرا که این ملخ ها از یمن پس از بالدار شدن به پرواز درآمده و به مناطق مرکزی و داخلی عربستان نفوذ کرده و اکنون به کشور عمان رسیده  که اگر این کشور نتواند جلوی حرکت آنها را بگیرد به مناطق جنوبی کشور خواهد رسید.

وی با اشاره به روش های مبارزه با ملخ های صحرایی گفت: محلول پاشی سمی تنها راه مبارزه با ملخ های صحرایی است،  چرا که اگر این ملخ ها به مرحله بالدار شدن برسند و مبارزه با آنها صورت نگیرد امکان طغیانی شدن آن وجود دارد.

معین ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی استان های خراسان رضوی، گلستان، مازندران، زنجان، قزوین، سمنان، اردبیل، کرمانشاه، کردستان و جیرفت تحت عملیات مبارزه با ملخ های بومی یا مراکشی قرار گرفته است.

گفتنی است خراسان رضوی با هفت هزار هکتار بیش ترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آنکه مبارزه با انواع ملخ ها تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به آنکه آمادگی کافی برای مقابله با انواع ملخ ها توسط سازمان حفظ نباتات وجود دارد جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات بیان کرد: مرکز بین الملی فائو هر دوهفته یکبار به کشورهای در معرض خطر هشدار می دهد و حال  در این صورت باید گفت که اگر عمان برای مقابله احتمالی با ملخ های صحرایی اقدام نکند به جنوب ایران وارد می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on جنوب ایران در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>