جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   سم ایرانی کیفیت سم اروپایی را ندارد
29 مهر 1397 , ساعت 13:20

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سم ایرانی کیفیت سم اروپایی را ندارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیفیت سموم موجود در بازار استان برابر با کیفیت سموم اروپا نیست و این بی کیفیتی سموم مختص به آذربایجان غربی نبوده و مربوط به کل کشور است.

عبدالله فتح الله زاده با اشاره به اینکه ۱۵ درصد سموم وارداتی به کشور سموم آماده هستند و مابقی بصورت ماده موثره وارد کشور شده و در آزمایشگاه های مربوطه مورد رصد قرار می‌گیرند، افزود: استان اتحادیه خاصی برای واردات سموم ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سهم سرانه مصرف سم در آذربایجان غربی با وجود کشاورزی بودن استان، نسبت به سرانه کشور پایین بوده و همچنین سهم سرانه مصرف سم کشور نیز نسبت به دنیا پایین است.

فتح الله نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته سمیناری با حضور کارشناسانی از آلمان و اتریش برای ترویج استفاده از سموم با کیفیت در استان برگزار شد افزود: با نظارت های جهاد کشاورزی شاهد تولید محصولات با کیفیت در استان هستیم ولی با این وجود با آرمان‌ها فاصله داریم.

وی با اشاره به قیمت بالای گوجه فرنگی و پایین بودن کیفیت گوجه فرنگی‌های استان در سال جاری افزود: نوسانات شدید آب و هوایی در سال جاری و کشت محصول با استفاده از بذرهای گواهی نشده، ضدعفونی و اصلاح نشده علت اصلی کیفیت پایین محصول گوجه فرنگی امسال استان بود.

فتح الله نژاد با تاکید بر اینکه با نظارت جهاد کشاورزی بذر های مورد تایید وارد استان می‌شود و کیفیت را هرگز فدای قیمت نمی‌کنیم تصریح کرد: ورود بذرهای قاچاق و بی کیفیت به استان یکی دیگر از دلایل پایین آمدن کیفیت محصول گوجه فرنگی در استان بود.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on سم ایرانی کیفیت سم اروپایی را ندارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>