پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, علمی  »   طراحی پایگاه تحلیل ژن‌های گیاهان در شرایط تنش
20 آبان 1399 , ساعت 11:14

طراحی پایگاه تحلیل ژن‌های گیاهان در شرایط تنش

پایگاه داده تحلیل هم‌زمان و شناسایی مسیر‌های درون‌سلولی ژن‌ گیاهان تحت تنش‌های غیر زیستی، در دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی و راه اندازی شد.

پایگاه داده تحلیل هم‌زمان و شناسایی مسیر‌های درون‌سلولی ژن‌ گیاهان تحت تنش‌های غیر زیستی، در دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی و راه اندازی شد.

طراح پایگاه داده تحلیل ژن‌های گیاهان در شرایط تنش گفت: با توجه به اهمیت مطالعه گیاهان به‌عنوان سرمایه‌های طبیعی و منابع غذایی ارزشمند و اینکه بخش گسترده‌ای از زمین‌های زیر کشت دنیا در معرض تنش خشکی و شوری هستند، مطالعه رفتار ژن‌های گیاهان در شرایط تنش می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

مریم کلاهی افزود: این پایگاه با توجه به ایجاد دسترسی سریع به داده‌های پیچیده و تخصصی ژن‌ها برای تمام پژوهشگران و علاقه‌مندان آشنا یا ناآشنا به بیوانفورماتیک، بسیار کارا خواهد بود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی چنین سایتی علاوه بر کارایی بالا در تحقیقات پژوهشگران علوم کشاورزی، زیست‌شناسی سلولی ملکولی و داروسازی، می‌تواند در پیشبرد اهداف وب‌متریک (سایت رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس وب‌سایت اینترنتی دانشگاه‌ها که بیش از ۱۲ هزار دانشگاه در سراسر جهان را رتبه‌بندی می‌کند) دانشگاه شهید چمران اهواز موثر باشد و مانند یک منبعی پر استناد در مدارک علمی مورد توجه قرار گیرد.

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه این پایگاه داده نتایج همبستگی بین ژن‌ها و میزان بیان آن‌ها بین گیاهان را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد، اظهار کرد: این اطلاعات بر خلاف سایت‌های مشابه خارجی به‌صورت اختصاصی برای اولین بار برای گیاهان در دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شده است و مرتبط با آزمایش‌های تنش‌های خشکی و شوری است.

برای ورود به پایگاه داده تحلیل بیان، بیان هم‌زمان و شناسایی مسیر‌های درون‌سلولی ژن‌های گیاهان تحت تنش‌های غیر زیستی می‌توانید به نشانی https://pgas.scu.ac.ir مراجعه نمایید.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

گیاهان تشنه و تحت استرس از درد رنج می برند و جیغ می کشند و صدایی از خود خارج می کنند که انسان قادر به شنیدن آنها نیست اما برخی از حیوانات احتمالا ...
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که گیاهان هنگام قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا صداهایی را تولید می‌کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، اگرچه در سال‌های اخیر ثابت شده ...
No Thoughts on طراحی پایگاه تحلیل ژن‌های گیاهان در شرایط تنش

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>