اعلام آمادگی برای اطفای حریق احتمالی جنگل‌های گلستان/ امکان کود و سم‌پاشی مزارع کشاورزان با هواپیما هست

چاپ

در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آمادگی برای اطفای حریق احتمالی در جنگل‌های گلستان توسط شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه با اعلام این خبر گفت: در فصل تابستان هرساله شاهد آتش‌سوزی‌هایی در سطح جنگل‌های کشور هستیم که این شرکت آمادگی خود را برای اطفای سریع حریق اعلام کرده است.

احمد طمراسی افزود: در سال‌های جاری عملیات سبز با پاشش مواد بیولوژیک و غیرشیمایی در جنگل‌های بلوط زاگرس آغاز شد تا با کمترین آسیب به سایر گونه‌های گیاهی، آفت کرم خراط بلوط نابود شود.

وی خاطرنشان کرد: هواپیماهای موجود در شرکت چندمنظوره هستند و امکان بذرپاشی، سم‌پاشی، محلول و کودپاشی جامد در عرصه‌های طبیعی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه ادامه داد: به‌دلیل آنکه امکان کشت عمیق و ردیفی بذرپاشی وجود ندارد، در محصولات زراعی امکان‌پذیر نیست، اما در جنگل‌ها امکان‌پذیر است.

طمراسی تصریح کرد: برخی کشت و صنعت‌ها وارد قرارداد با شرکت شده‌اند تا سم‌پاشی، محلول و کودپاشی به‌صورت یکنواخت با هواپیماهای شرکت انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: محلول‌پاشی مواد غذایی و کودی با استفاده از هواپیما علاوه بر آنکه هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد، باعث راندمان مصرف نهاده‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/b5ajRC