جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   برنج تراریخته در کشور کشت نمی‌شود
13 اردیبهشت 1395 , ساعت 11:21

مدیرکل غلات وزارت جهاد کشاورزی:

برنج تراریخته در کشور کشت نمی‌شود

مدیرکل غلات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

کاوه خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

وی افزود: اگر نتیجه مطالعات، تحقیقات و آزمایشات لازم ایمنی زیستی بر روی تولید برنج تراریخته مثبت باشد و محصول تولیدی مراحل قانونی لازم را بگذراند، مشکلی برای تولید آن وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: بنابراین اگر تولید یک محصول تراریخته مانند برنج از نظر قانون ایمنی زیستی، مشکلی نداشته باشد ممکن است این محصول در آینده در کشور تولید شود.

وی افزود: هر رقم برنج یا محصول کشاورزی غیر تراریخته‌ای که قرار است برای اولین بار کشت شود، باید قبل از کشت آزمایشات لازم و مربوطه را سپری کند و در صورت تایید سلامت به تولید انبوه برسد.

خاکسار با تأکید بر اینکه تاکنون برنج تراریخته به کشور وارد نشده است، گفت: آزمایشات روی برنج وارداتی حاکی از آن است که اصلا برنج تراریخته‌ای وارد کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

برداشت برنج هسته‌ای رقم شهریار در شالیزار‌های استان‌های مازندران و گلستان آغاز شد. محقق پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: پژوهشگران مازندرانی از ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای استان خبر داد و گفت: امسال سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان تولید شد. حبیب جهانساز اشاره به پایان فصل برداشت برنج ...
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موفقیت محققان در اصلاح بذرهای برنج با رویکرد کاهش 25 درصدی مصرف آب خبر داد. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت که با تکنولوژی اصلاح بذر ،تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می یابد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ...
No Thoughts on برنج تراریخته در کشور کشت نمی‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>