پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   آفلاتوکسین مانع صادرات پسته ایران/ تبادلات ژنتیکی بین ایران و آلمان بیشتر می‌شود
22 فروردین 1395 , ساعت 15:36

وزیر کشاورزی آلمان اعلام کرد:

آفلاتوکسین مانع صادرات پسته ایران/ تبادلات ژنتیکی بین ایران و آلمان بیشتر می‌شود

وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان با اشاره به پسته خوش رنگ و لعاب ایران گفت: متاسفانه آفلاتوکسین محدودیت‌هایی برای صادرات پسته ایران به اروپا ایجاد کرده که امیدواریم این مشکل با بهره‌گیری از فرآوری مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کریستین اشمیت وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان امروز در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با بیان اینکه وقتی آلمانی‌ها جایی می‌روند در همان جا می‌مانند گفت: امیدواریم همکاری‌ها با ایران ادامه یابد.

وی اجرای توافق وین را زمینه‌سازی ثبات منطقه برشمرد و گفت: نشست‌های مختلف کاری در زمینه توسعه پایدار کشاورزی، مسائل بذر، فرآوری صنایع غذایی و امنیت غذایی از جمله مسائلی است که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و نشست کاری در حاشیه نمایشگاه ماشین‌الات شیراز هم بزودی زمینه ساز برای نشست‌های کاری مشترک بین دو کشور می‌شود.

اشمیت با بیان اینکه در فناوری‌های جدید در حوزه‌های محصولات ژنتیکی، ماشین آلات کشاورزی و بذر باید همکاری نزدیکی داشته باشیم گفت: اتحادیه‌ها و شرکت‌های دو کشور می‌‌توانند با برگزاری نشست‌های مشترک، فعالیت‌های خود را با هم تبادل کنند و زمینه سرمایه‌گذاری‌های علمی بیشتری را فراهم کنند.

وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان به اشاره به پسته ایرانی اظهار داشت: وجود آفلاتوکسین در پسته تولید ایران محدودیت‌هایی را برای واردات این محصول به اروپا ایجاد کرده که امیدواریم بتوانیم با شیوه‌های فرآوری این مشکل را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه دامپزشکی دو کشور گفت: امضای این تفاهمنامه باعث می‌شود که در تبادلات ژنتیکی بین دو کشور از جمله واردات گاو سمینتال به ایران راحت‌تر عمل کنیم.

اشمیت با بیان اینکه در ادامه مذاکرات به موضوع چای ایرانی نیز خواهیم پرداخت، گفت: در موضوع تغییر اقلیم و حفظ محیط زیست همکاری‌های بیشتری با ایران خواهیم داشت و تجارت خود را در این زمینه منتقل می‌کنیم.

اشمیتی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب در دنیا در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مباحثی که در مورد وضعیت دریاچه ارومیه شنیده‌ایم امیدوارم زمینه همکاری‌های بیشتر در حفظ منابع آبی بین دو کشور فراهم شود.

وزیر غذا و کشاورزی کشور آلمان به موضوع منابع آبی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد، بنابراین لازم است که در این زمینه نیز مراوداتی داشته باشیم و علاوه بر آن در مبحث دریاچه ارومیه، امکان مدیریت همکاری بیشتر بین ایران و آلمان فراهم است.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی در حضور حجتی و اشمیت وزرای کشاورزی دو کشور، توسط خلج رئیس سازمان دامپزشکی ایران و دیتریش راسو رئیس دامپزشکی آلمان امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با استفاده از فناوری پلاسما توانسته‌ایم با وجود سم آفلاتوکسین در محموله‌های پسته مبارزه کنیم که بدون وجود عوارض اثرگذاری کاملی دارد. محمد اسلامی ...
No Thoughts on آفلاتوکسین مانع صادرات پسته ایران/ تبادلات ژنتیکی بین ایران و آلمان بیشتر می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>