جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   تجهیزات 5G هواوی به کمک کشاورزان برزیلی می آید
16 آذر 1399 , ساعت 10:09

تجهیزات ۵G هواوی به کمک کشاورزان برزیلی می آید

یکی از ایالت های کشاورزی برزیل به منظور افزایش بهره وری محصولات خود و کاهش هزینه های مربوط به مبارزه با آفات و بیماریها، از تجهیزات 5G (نسل پنجم) شرکت هواوی استفاده می کند.

یکی از ایالت های کشاورزی برزیل به منظور افزایش بهره وری محصولات خود و کاهش هزینه های مربوط به مبارزه با آفات و بیماریها، از تجهیزات ۵G (نسل پنجم) شرکت هواوی استفاده می کند.

ایالت گوییاس اوایل هفته جاری از پروژه آزمایشی جدید خود برای افزایش بهره وری محصولات کشاورزی رونمایی کرد. این پروژه با اقدامات موثر و سریع در مقابل بیماریها و آفات که به وسیله فناوری ۵G   متعلق به کمپانی هواوی پشتیبانی می شود، همراه است.

فناوری ۵G  به کشاورزان کمک می کند تا با استفاده از مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم سنسورها یا حسگرها، تولید محصولات خود را بهبود بخشیده و بهره وری را افزایش دهند.

سیستم جدید برای نخستین بار توسط کشاورزان در مزارع سویا مورد آزمایش قرار گرفته است و پیاده سازی آن در مزارع سویا، نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

طبق گفته رییس بخش بازاریابی هواوی در برزیل، این حسگرها در زمین زراعی و حتی روی پهپاد ها نصب می شوند و داده های لحظه ای و دقیق را درباره رطوبت و وضعیت آب و هوا و آفات و بیماری ها را در اختیار کشاورزان قرار می دهد. پردازش فوری داده ها باعث می شود تا اطلاعات ارزشمند و مفید تنها در طی یک ساعت در دسترس کشاورزان قرار گیرد، حال آنکه طی یک پروسه معمولی، جمع آوری این گونه اطلاعات ممکن است حداقل سه روز به طول بیانجامد.

در مجموع تجهیزات ۵G هواوی به کشاورزان کمک می کند تا با سرعت بیشتری، اقدامات لازم را جهت حذف آفات و تهدیدهای بالقوه  (محیطی و زیستی) علیه محصولات زراعتی خود انجام دهند و به این ترتیب موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه های مربوط به دفع آفات و مصرف آفت کش ها می شود.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on تجهیزات ۵G هواوی به کمک کشاورزان برزیلی می آید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>