پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   شهرداری تهران برای کنترل جمعیت مگس سفید اقدام کند
21 اردیبهشت 1395 , ساعت 11:34

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

شهرداری تهران برای کنترل جمعیت مگس سفید اقدام کند

عضو شورای شهر تهران گفت:مگس سفید آفتی است که در هوای گرم تکثیر می‌ شود واز آنجا که هوای پایتخت رو به گرما می رود، شهرداری تهران باید برنامه های لازم برای کنترل جمعیت این آفات را به کار ببرد.

محمد حقانی درخصوص اقدام شهرداری برای رنگ آمیزی برخی درختان در خیابان های مرکزی شهر تهران به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران در اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع مگس سفید و حشراتی از این دست نسبت به گندزدایی و جلوگیری از هجوم حشرات اقدام کرده و در مراکز شهر که این حشرات بیشتر مشاهده می شوند، درختان را نمونه گذاری کرده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: لارو برخی حشرات از دل خاک به پوست درختان و پس از آن به برگ درختان نفوذ می کند و موجب بیماری درخت می شود. بنابراین شهرداری برای مقابله با آفاتی همچون مگس های سفید ورود کرده تا از شیوع این حشرات جلوگیری شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت حفاظت از درختان بر عهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخم ‌گذاری این حشرات بسیار بالا و قدرت تکثیر زیادی دارند، بنابراین مسئولیت مقابله با آفات و حشرات درختان نیز بر عهده شهرداری است و باید برای کنترل جمعیت آفات درختان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

وی یادآور شد: البته شهرداری تاکنون تلاش کرده با اجرای شیوه هایی همچون آب شویی با صابون یا نصب ورقه های زردرنگ در حریم درختان، از هجوم این حشرات به فضای شهر جلوگیری کند اما این اقدامات موثر نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'شهاب منظری' روز سه شنبه سخنرانی علمی خود را با موضوع 'بررسی وضعیت سفید بالک توت در فضای سبز شهری تهران' در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور ارائه داد. ...
No Thoughts on شهرداری تهران برای کنترل جمعیت مگس سفید اقدام کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>