پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   7 درصد سموم مصرفی کم خطر است
5 آبان 1397 , ساعت 10:51

رئیس انجمن واردکنندگان کود وسم:

۷ درصد سموم مصرفی کم خطر است

رئیس انجمن واردکنندگان کود وسم میزان سموم کم خطر کشور را 7 درصد اعلام کرد و گفت: مصرف سموم پرخطر در کشور بالاست.

رئیس انجمن واردکنندگان کود وسم میزان سموم کم خطر کشور را ۷ درصد اعلام کرد و گفت: مصرف سموم پرخطر در کشور بالاست.
مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم با اشاره به اینکه واردات کود با مشکلات متعددی روبروست، اظهار کرد: با وجود آنکه بذر، آفت کش و سموم جز اولویت یک واردات هستند، اما هنوز این موضوع برای کود مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکل واردکنندگان برای کود بر سر ارز نیماست، افزود: طی روزهای اخیر، واردکنندگان ظرف مدت سه ساعت برای واردات هر کیلو کود آهن ۱۰ هزار تومان مابه التفاوت پرداخت کردند که انتظار می رود ارز نیما به واردات آن اختصاص یابد.

حسینی انتقاد از این مسئله که میزان سموم کم خطر در کشور تنها به ۷ درصد می رسد، بیان کرد: در نشست اخیر در اتاق بازرگانی به وزیر جهاد کشاورزی گفته شد که چرا اجازه جایگزینی سموم دارای کارانت کم و باقی مانده در حد صفر را نمی دهند؟ و همچنان مصرف سموم پرخطر در کشور بالاست.

به گفته وی بارها اعلام کرده ایم که در رابطه با کود، سموم، بذر و آفت کش ها که قوت اصلی مردم در ارتباط با آن هاست باید از بهترین نوع تهیه شود تا بتواند با سرطان ها مبارزه کند نه اینکه خود منجر به ایجاد سرطان در بین آحاد جامعه شود.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در پایان با اشاره به ضرورت استقبال بانک ها مبنی بر تسهیل شرایط بازگشت دیون کشاورزان تصریح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کردیم که به بانک ها اعلام کند تا شرایط برای بازگرداندن دیون معوق کشاورزان تسهیل شود چرا که هم اکنون برخی بانک ها تا ۳۱ درصد سود و جریمه از افراد تامین کننده نهاده و کشاورزانی که به دلیل خشکسالی و … نتوانستند بازگشت پول داشته باشند، دریافت می کند در حالیکه هیج جای دنیا بانک ها چنین رفتاری با کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه مصرف سموم کم خطر افزایش صادرات محصولات کشاورزی سالم را به همراه دارد از این رو باید سموم کم خطر وارد کشور شود. مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان ...
No Thoughts on ۷ درصد سموم مصرفی کم خطر است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>