پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سمنان  »   مبارزه تلفیقی با آفات مصرف سموم را تا 30 درصد کاهش داد
5 آبان 1397 , ساعت 12:49

مبارزه تلفیقی با آفات مصرف سموم را تا ۳۰ درصد کاهش داد

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات در قالب برنامه های مختلف تا 30 درصد مصرف سموم را کاهش داد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات در قالب برنامه های مختلف تا ۳۰ درصد مصرف سموم را کاهش داد.

عباس مشیریان روز شنبه افزود: عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات در ۴۷ هزار هکتار از باغ ها، مزارع و گلخانه های استان در ۱۲ سال به منظور کاهش مصرف سموم در بخش کشاورزی انجام شد.
وی یاد آور شد: اجرای طرح مبارزه تلفیقی با آفات شامل روش های مبارزه بیولوژیکی، زراعی، مکانیکی و استفاده از حشرات مفید در طی برنامه پنجم و ششم توسعه موجب کاهش حدود ۳۰ درصدی میزان مصرف سموم در استان سمنان شده است.
مشیریان ادامه داد: این طرح با تشکیل شبکه های مراقبت و پیش آگاهی با استفاده از توان فنی ۱۳۰ نفر کارشناسان و متخصصان اجرایی شده است.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اجرای دقیق مبارزه تلفیقی با آفات زیر نظر کارشناسان با حضور در مزارع، باغات و گلخانه ها و نظارت مستمر بر چرخه زندگی عوامل خسارت زا و ارایه توصیه های پیش اگاهی انجام شده است.
مشیریان تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای مبارزه تلفیقی با آفات، توزیع لوازم تجهیزات و مواد غیر شیمیایی زیر نظر کارشناسان انجام و به بهره برداران و مسوولان فنی فروشندگان سموم آموزش لازم ارایه شد.
به گفته وی، در سال زراعی ۹۶-۹۷ برای اجرای عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات به منظور مصرف بهینه سموم در استان، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای طرح شبکه ملی توزیع و فروش سموم در استان، توسعه شبکه مراقبت گیاه پزشکی، آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان در قالب کارگاه های آموزشی و ردیابی باقیمانده سموم و فلزات سنگین در برخی از محصولات کشاورزی از اقدامات صورت پذیرفته از سوی سازمان برای کاهش مصرف سموم است.
در حال حاضر ۷۰ کارخانه در کشور در تولید کود و سم فعالیت دارند.
استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on مبارزه تلفیقی با آفات مصرف سموم را تا ۳۰ درصد کاهش داد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>