پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   استفاده از تکنولوژی LED در مبارزه با شب پره توتا
25 آذر 1399 , ساعت 18:15

استفاده از تکنولوژی LED در مبارزه با شب پره توتا

چراغ های LED بیشتر در باغبانی و برای تامین نور رشد گیاهان بکار می روند و کاربرد آنها روز به روز گسترده تر می شود. اما شرکتی در اسپانیا نسبت به استفاده از این چراغ ها برای مبارزه با آفات گلخانه ای اقدام کرده است.

شرکت Ingeniería  دستگاهی را تولید کرده که بعنوان وسیله ای برای کنترل شب پره توتا یا مینوز گوجه فرنگی (Tuta absoluta) که از آفات مخرب این محصول است می تواند بکار رود.

به کمک این دستگاه مکنده که به چراغ های LED با فرکانس نوری معین مجهز هستند شب پره ها جذب شده و با جریان هوای ایجاد شده به وسیله توربین داخل آن، حشرات مکیده شده و در دستگاه به دام می افتند و درون کیسه توری شکل جمع آوری می گردند.

در این روش از هیچگونه ماده ای استفاده نمی شود و لذا کاملا سازگار برای استفاده در برنامه مدیریت تلفیقی آفات است. در ضمن دستگاه منطبق بر چرخه زندگی حشره و طوری برنامه ریزی شده تا شبها کار کند و لذا اثراتی بر دیگر حشرات و بر گرده افشان ها نداشته باشد. در عین حال، فرکانس نوری تولیدی چراغ ها به گونه ای است که فقط این گونه حشره را جذب می کند.

محققین شرکت تحقیقات طولانی و مفصلی انجام داده اند تا فرکانس نوری اختصاصی را که بیشترین قابلیت جذب حشره را داشته باشد تعیین کنند.

در تست هایی که در گلخانه های مختلف انجام شده این دستگاه قابلیت و قاطعیت بالایی در کنترل شب پره توتا نشان داده و نسبت به دیگر روشهای مبارزه با آفت برتری قابل توجهی نشان داده است.

مینوز چراغ ال ای دی

مطالب مرتبط

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: آفت «توتا آبسولوتا» یک شب پره بسیار خطرناک بر روی گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه، سیب زمینی و صادرات آن ...
ناظر کشاورزی روسیه اعلام کرد واردات گوجه‌فرنگی و سیب از جمهوری آذربایجان را به علت کشف آفت در این محصولات ممنوع کرده است. این ممنوعیت از ۱۰ دسامبر اجرایی می‌شود....
No Thoughts on استفاده از تکنولوژی LED در مبارزه با شب پره توتا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>