جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گزارش های ویدئویی, یزد  »   رونمایی از پهپاد بذرباش و آغاز طرح بذرپاشی با پهپاد در میبد + فیلم
26 آذر 1399 , ساعت 18:13

رونمایی از پهپاد بذرباش و آغاز طرح بذرپاشی با پهپاد در میبد + فیلم

نخستین بار در کشور، طرح بذر پاشی با پهپاد با هدف بیابان زدایی در ۶۳۰ هکتار از اراضی تفت و میبد در استان یزد آغازشد.

نخستین بار در کشور، طرح بذر پاشی با پهپاد با هدف بیابان زدایی در ۶۳۰ هکتار از اراضی تفت و میبد در استان یزد آغازشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرماندار میبد گفت: این طرح از امروز به مدت یک ماه در پنج منطقه از مراتع تلخستان، لایتین، بنستان، علی مرتضایی و چکنه ندوشن شهرستان میبد ادامه خواهد داشت.

فلاح بذرپاشی از طریق پهپاد را در اجرای یکنواختی طرح و صرفه جویی در بذر موثر خواند و افزود: در هر خط پرواز ۲۵ هکتار از منطقه بذرپاشی خواهد شد.

فرماندار میبد با بیان اینکه در این طرح برای هر هکتار یک کیلو بذر انقوزه و یک و نیم کیلو بذر درمنه برای احیاء مرتع به کار می‌رود گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

حسین فلاح افزود: در طرح بذرپاشی پهپادی ۴۳۰ هکتار از ارتفاعات و مناطق کوهستانی میبد از جمله درین، مرور، متکستانه، هنو، هودر، سورک، هفتهر، صدرآباد و ندوشن قرار دارند که با بارندگی‌های خوبی که خواهیم داشت؛ دو سه سال آینده نتایج خوبی در احیاء مرتع داری منطقه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رویش انقوزه درمناطق کوهستانی گفت: این گیاه از گیاهان دارویی است که با اجرای این طرح در دو سال آینده می‌توان بیش از پنج تن انقوزه از این مناطق برداشت کرد.

.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on رونمایی از پهپاد بذرباش و آغاز طرح بذرپاشی با پهپاد در میبد + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>