جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   دسته‌بندی نشده  »   لزوم برداشت نارنج برای پيشگيری از خسارت مگس میوه
24 آذر 1399 , ساعت 13:07

لزوم برداشت نارنج برای پیشگیری از خسارت مگس میوه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم برداشت نارنج برای پيشگيری از خسارت و كاهش جمعيت مگس ميوه مديترانه ای و مديريت مطلوب آفت در سال آتی تاکید کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم برداشت نارنج برای پیشگیری از خسارت و کاهش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای و مدیریت مطلوب آفت در سال آتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه یکی از میزبان های مهم مگس میوه در اوایل فصل بهار، میوه های نارنج باقیمانده از سال قبل است، گفت: این میوه ها بعنوان پل ارتباطی میزبانی، سبب جلب مگس میوه و آلودگی در باغ و خانه سرا می شود و در باغاتی که میوه های نارنج قبل از بهار برداشت نشدند، آلودگی در باغات بالا بوده و در نسل های بعدی منجر به خسارت روی هلو و شلیل میانرس و دیرس و حتی نارنگی ژاپنی می شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر لزوم برداشت نارنج برای پیشگیری از خسارت و کاهش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای و مدیریت مطلوب آفت در سال آتی، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به پیگیری موضوع از طریق فرمانداری ها، شهرداری ها و شورای اسلامی شهر و روستا مبنی بر اطلاع رسانی و تاکید بر ضرورت و اهمیت برداشت بموقع میوه های نارنج موجود روی درختان در ادارات دولتی، حاشیه خیابان ها، محوطه پارک ها و خانه سراها و مکاتبه با شهرداران شهرک های ساحلی برای اطلاع رسانی به صاحبان ویلا برای برداشت تمامی میوه های رسیده به ویژه نارنج اقدام کنند.

زاغی با اشاره به حضور فعال اکیپ های پیش آگاهی و شبکه مراقبت مراکز جهاد کشاورزی در عرصه برای بررسی جمعیت آفت در ایستگاه های پیش آگاهی و هماهنگی با دهیاران برای اطلاع رسانی موضوع، به استفاده از پتانسیل شبکه های اجتماعی و مجازی برای اطلاع رسانی گسترده به بهره برداران تاکید کرد.

وی به باغداران و همه ذینفعان توصیه کرد برای انجام مبارزه زراعی در فصل سرما نسبت به پابیل کردن سایه انداز درختان از اواسط بهمن تا اواخر اسفند ماه، رعایت بهداشت عمومی کف باغ شامل جمع آوری همه میوه های ریخته شده پای درختان و دفن آنها در عمق ۵۰ سانتی متری خاک و مدیریت علف های هرز سطح باغات اقدام کنند.

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در ۲۰۰۰ هکتار از باغات سنتی شهرستان آغاز شده است . سروش ابراهیمی گفت: مگس زیتون یک آفت عمومی ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ایجاد مکانیسم اورژانس و سیستم هشدار ملی حفاظت گیاهان برای مدیریت بحران در کشور بسیار ضروری است، افزود: شیوع ...
No Thoughts on لزوم برداشت نارنج برای پیشگیری از خسارت مگس میوه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>