پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز, ایران  »   مناقشه شهرداری کرج و پردیس دانشگاه تهران بر سر قطع درختان + عکس
20 آذر 1399 , ساعت 17:30

مناقشه شهرداری کرج و پردیس دانشگاه تهران بر سر قطع درختان + عکس

اخیراً تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که از قطع تعدادی درخت در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج حکایت دارد.

به نقل از ایسنا، پیمان بضاعتی‌پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: طبق ماده ۷ اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز هر گونه مجوز برای جابجایی و قطع درخت داخل و حتی در حریم شهری باید از شهرداری درخواست شود.
وی ادامه داد: اخیراً دانشگاه به کارشناسان ما اجازه ورود به دانشگاه نداد به همین دلیل ما از دادستان درخواست ورود کرده‌ایم و دادستان حکم را صادر کرد تا پس از بازدید، برای اخذ خسارت علیه متولیان شکایت کیفری و حقوقی طرح کنیم.

وی افزود: اینکه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی خودش درخت قطع کند جای سوال دارد و همین موضوع باعث تشدید مجازات خواهد شد چون خود این دانشگاه متولی حفظ، گسترش و آموزش در این زمینه است.

سیدحسین گلدانساز رئیس پردیس، با گلایه از اقدام شهرداری کرج در اخذ حکم دادستانی برای ورود به پردیس برای بررسی موضوع قطع درخت در این دانشگاه گفت: در تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال یک طوفان شدید در کرج رخ داد که بر اثر این طوفان، علاوه بر سایر نقاط کرج در پردیس تعدادی از درخت‌های جنگل سرو سیمین از ریشه در آمد.

وی با بیان اینکه همه مستندات، تصاویر و فیلم‌های مربوط به آن حادثه موجود است، خاطرنشان کرد: درخت‌های آسیب دیده برای جلوگیری از بروز حادثه جمع‌آوری شده بود و همچنین در همان زمان منابع طبیعی استان در جریان موضوع قرار گرفت و با حضور کارشناس، ارزیابی صورت گرفت و لیست درخت‌های آسیب دیده نیز تهیه شد. حالا بعد از هفت ماه از شهرداری کرج انتظار نمی‌رود بدون اطلاع و آگاهی، اعلام کند که پردیس کشاورزی درخت قطع کرده و بعد از دادستانی برای ورود به دانشگاه حکم بگیرد. این در شأن هیچ نهادی در استان نیست و امیدواریم مغرضانه نبوده باشد.

عزیزالله خندان عضو هیئت علمی گروه باغبانی و مهندسی فضای سبز پردیس و ناظر فضای سبز دانشگاه هم گفت: بر اثر این باد شدید حدود ۳۹ درخت آسیب دید و از ریشه در آمد. پس از حادثه ما تا یک هفته درگیر خسارت‌های طوفان بودیم چون تعدادی از درخت‌ها بر روی منازل مسکونی سقوط کرد و شیشه‌های منازل مسکونی دانشگاه را شکسته بود. بعد از آن هم تا دو ماه مشغول جمع‌آوری درخت‌ها و شاخه‌های شکسته شده بودیم.

مطالب مرتبط

دکتر ابراهیم باقری زنوز استاد بازنشسته گروه گیاهپزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.مرحوم دکتر باقری از اساتید پیشکسوت و مجرب حشره نشاسی کشور بود که سالیان ...
دکتر حسین گلدانساز روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری روز درهای باز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: این پردیس دانشگاهی چند سالی است به لحاظ گستردگی، رشته ...
مدیر روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج گفت: بر اساس برنامه سال های گذشته، درهای این پردیس دانشگاهی از صبح امروز به مدت 2 روز بر ...
. نخستین کنگره بیماری شناسی گیاهی ایران توسط انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد ...
No Thoughts on مناقشه شهرداری کرج و پردیس دانشگاه تهران بر سر قطع درختان + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>