پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   ساخت یک مزرعه عمودی در دانمارک با توان تامین همه نیاز سبزیجات کشور + فیلم
25 آذر 1399 , ساعت 19:11

ساخت یک مزرعه عمودی در دانمارک با توان تامین همه نیاز سبزیجات کشور + فیلم

یک مزرعه عمودی در دانمارک که از انرژی بادی برای تامین نیروی مورد نیاز خود بهره خواهد برد، قادر خواهد بود محصولات خود را با آب کم و بدون نیاز به استفاده از هرگونه سموم دفع آفات پرورش دهد.

یک مزرعه عمودی در دانمارک که از انرژی بادی برای تامین نیروی مورد نیاز خود بهره خواهد برد، قادر خواهد بود محصولات خود را با آب کم و بدون نیاز به استفاده از هرگونه سموم دفع آفات پرورش دهد.

به نقل از ایسنا، یک مزرعه سرپوشیده عمودی جدید که در حومه شهر کپنهاگ دانمارک در حال ساخت است، به زودی سالانه ۱۰۰۰ تن سبزیجات تولید خواهد کرد.

این مزرعه با همکاری میان شرکت استارتاپی دانمارکی موسوم به “نوردیک هاروست”(Nordic Harvest) و شرکت فناوری تایوانی “یس هلث گروپ”(YesHealth Group) که این امکان را فراهم می‌کند که افراد در طول زمستان، محصولات زراعی را داخل خانه خود رشد دهند تا کشور نیازی به واردات آنها نداشته باشد، در حال توسعه است.

شرکت دانمارکی می‌گوید که این مزرعه عمودی که هر کدام برابر با مساحت ۲۰ زمین فوتبال وسعت خواهند داشت، می‌توانند کل تقاضای سبزیجات دانمارک را تأمین کنند.

فناوری این مزرعه عمودی توسط شرکت تایوانی تامین می‌شود که دهه گذشته را به توسعه فناوری‌های مزارع عمودی اختصاص داده است. این شرکت بزرگترین مزرعه عمودی را در تایوان و همچنین بزرگترین مزرعه عمودی چین را که غذای رایگان کارمندان یک شرکت را تأمین می‌کند، ساخته است.

در این مزرعه عمودی جدید، از فناوری کشت “هیدروپونیک”(hydroponics) استفاده خواهد شد که فناوری مورد استفاده در اکثر مزارع سرپوشیده یا گلخانه‌ها است. این فناوری اجازه می‌دهد تا محصولات با آب کم رشد کنند و نیازی به استفاده از هیچ‌گونه سموم دفع آفات نیست.

کشت هیدروپونیک یا “آب‌کشت”، شیوه کشت گیاه بدون خاک است. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ریزمغذی و درشت‌مغذی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند “پرلیت” عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود. آب‌کشت، روشی است که نسبت به راهکارهای سنتی در کشاورزی مزیت‌های زیادی دارد. این فرایند به آب کمتری نیاز داشته، کاملاً استریل است و بازدهی بیشتری نیز دارد.

مساحت مزرعه جدید در دانمارک، بیش از ۶۹ هزار متر مربع خواهد بود و صرفاً با انرژی باد کار می‌کند. از آنجا که بسیاری از قسمت‌های این مزرعه خودکار است، هزینه‌های نیروی کار برای صاحبان آن نیز کم است.

شرکت تایوانی که چراغ‌های ال ای دی مخصوص خود را نیز تولید کرده تا ضمن مصرف برق کمتر، به همان اندازه کارآمد باشند، با نصب آنها در این مزرعه تقاضای برق را کاهش می‌دهد. این شرکت می‌گوید که قیمت محصولات این مزرعه که سبزیجات ارگانیک خواهد بود، با توسعه فناوری‌های این مزرعه کاهش خواهد یافت.

این شرکت تایوانی قصد دارد سال آینده در سراسر جهان از جمله دیگر کشورهای اروپایی و همچنین سنگاپور، فیلیپین، امارات، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی گسترش یابد.

.

مطالب مرتبط

در مقایسه با کشاورزی سنتی، کشاورزی آب‌کشت (هیدروپونیک) از فضا و آب کمتری استفاده می کند و افزون بر این به هیچ خاکی نیاز ندارد. با این وجود، هنوز به یک واسطه رشد ...
No Thoughts on ساخت یک مزرعه عمودی در دانمارک با توان تامین همه نیاز سبزیجات کشور + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>