جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   امضای تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی و سازمان تحقیقات كشاورزی برزیل (امبراپا)
22 آذر 1399 , ساعت 15:12

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل (امبراپا)

سند یادداشت تفاهم همکاری " MoU " با حضوردکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر سلسو لویز موریتی رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل (EMBRAPA ) در بستر ارتباط مجازی به امضا رسید.

سند یادداشت تفاهم همکاری ” MoU ” با حضوردکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر سلسو لویز موریتی رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل (EMBRAPA ) در بستر ارتباط مجازی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، این سند مهم همکاری که به همت دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در طول مدت ۲ سال کار کارشناسی و رایزنی با طرف برزیلی تهیه شده بود روز سه شنبه ۱۸ آذر در قالب دومین نشست کمیته مشترک مشورتی کشاورزی ایران و #برزیل، به امضای طرفین رسید.

دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن بر شمردن اهمیت راهبردی همکاری های تجاری، تحقیقاتی و آموزشی با جمهوری فدراتیو برزیل و سازمان تحقیقات کشاورزی امبراپا، سند یادداشت تفاهم همکاری را به عنوان منشاء اثر و فتح باب توسعه دانش بنیان تعاملات دوجانبه بین دو کشور، برشمرد.
دکتر سلسو لویز موریتی رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل “امبراپا”، ضمن ابراز خرسندی از فرایند تدوین و نهایی شدن سند یادداشت تفاهم همکاری، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را به عنوان یک شریک راهبردی در توسعه بستر پژوهش های دوجانبه کشاورزی و تبادلات دانش محور، معرفی کرد.

بر اساس این گزارش در این یادداشت تفاهم، به ۱۶محور بنیادین همکاری در تعاملات پژوهشی، آموزشی و ترویجی اشاره شده است که موضوعاتی از قبیل تحقیقات بر روی دانه های روغنی و گیاهان صنعتی از جمله سویا، کلزا، پنبه و نیشکر، مهار بیولوژیک آفات و بیماری ها، تبادل ژرم پلاسم، تبادل دانش فنی و اطلاعات علمی، کشاورزی حفاظتی، بازدید محققین و کارشناسان طرفین، توسعه گونه های زراعی سازگار با مناطق خاک و اقلیم، سازمان دهی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در زمینه های مورد علاقه طرفین، پژوهش در زمینه زیست فن آوری، تبادل تجارب در زمینه توسعه شرکت های اصلاح نباتات و تولید بذر، حفاظت، بهره برداری و مدیریت منابع ژنتیکی، تحقیقات اصلاح نژاد و تولید دام، منابع طبیعی، تغییر اقلیم و تغییر آب و هوا، محصولات زراعی و ایمنی بهداشتی دام در زنجیره های تولید کشاورزی، امنیت غذایی، تغذیه و بهداشت، بازار، سیاست های عمومی و توسعه روستایی، تبادل دانش در خصوص کاربردهای عملی مدیریت دانش در بخش کشاورزی از جمله محورهای عملیاتی در همکاری های دوجانبه با امبراپا است.

مطالب مرتبط

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برای راه‌اندازی استودیو گیاه پزشکی شبکه انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی ایران (شایتکا)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند....
امروز سه شنبه در پنجمین جشنواره معرفی ارقام گیاهی در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ۴۹ رقم جدید زراعی و باغی معرفی شد و ۳۰‌ نفر محقق و کشاورز در بخش ...
جلسه ارزیابی دستاوردهای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر وفابخش معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری ...
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در شرایطی که کشور هم درگیر تحریم است و هم اپیدمی بیماری کرونا وجود دارد، ما توان هیچ ریسکی را نداریم و با از دست ...
No Thoughts on امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل (امبراپا)

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>