جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   استفاده از روشهای ضدعفونی جایگزین متیل بروماید در کشور
1 دی 1399 , ساعت 11:27

استفاده از روشهای ضدعفونی جایگزین متیل بروماید در کشور

رییس سازمان حفظ نباتات كشور گفت : طراحی سامانه های ردیابی آفات و كوره های حرارتی و تاسیسات وكیوم برای استفاده كمتر از متیل بروماید جهت جهش و رونق تولید در این سازمان صورت گرفته است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون با وجود مشکلات متعدد و بیماری کووید ۱۹، میزان ۴۸۷ هزار و ۲۳۹ تن محصول کشاورزی صادراتی و ۴۶۶ هزار و ۵۱۷ تن محصول کشاورزی وارداتی توسط شرکت های ضدعفونی مجاز زیر نظر این سازمان آفت زدایی شده است.

کیخسرو چنگلوایی افزود: همچنین در سطح ۳ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۹۷ هکتار از مزارع و باغات کشور عملیات ردیابی و پایش آفات و بیماری های قرنطینه ای داخلی صورت گرفت .

به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، وی با بیان اینکه مدیریت تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه های کنترل این سازمان به منظور پایش و ردیابی هر چه دقیق تر آفات و بیماری های قرنطینه ای، سامانه ردیابی و مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما با استفاده از GPS را در نه ماه سال جاری طراحی و بکارگیری کرده است اظهار داشت : سامانه پایش و ردیابی عوامل خسارت زای قرنطینه داخلی کشور و سامانه صدور گواهی بهداشت جابجایی نهال در کشور نیز از دیگر سامانه هایی بوده که در این مدت طراحی و بکارگیری شده است.

چنگلوایی با تاکید بر تعهد پروتکل مونترال مبنی بر کاهش مصرف گاز متیل بروماید و محدودیت ورود این گاز به دلیل تحریم ها تصریح نمود: سازمان حفظ نباتات کشور ترویج روش های جایگزین را در دستور کار خود قرار داده که در همین راستا تاکنون مجوز ضدعفونی که کاملا مطابق با استانداردهای این سازمان بوده اند برای ۴۵ کوره حرارتی در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و اصفهان صادر شده است .

وی یکی دیگر از روش های جایگزین متیل بروماید را استفاده از ضدعفونی آب گرم عنوان کرد و ادامه داد: اولین واحد ضدعفونی با مجوز و تایید این سازمان در چابهار توسط بخش خصوصی برای میوه انبه تاسیس گردیده است.

چنگلوایی با اشاره به اینکه جهت کنترل مگس میوه مدیترانه ای و صادرات محصولات باغی به ویژه مرکبات از روش ضدعفونی سرمادهی اضافه شده است گفت : تاکنون ۳ سردخانه در سطح کشور مورد تایید مدیریت تدوین ضوابط، استانداردها جهت صادرات به کشورهایی که نیاز به این شرایط دارند قرار گرفته اند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد : از تاسیسات ‌‌وکیوم که باعث استفاده کمتر از متیل بروماید می شود در دو استان آذربایجان غربی و اصفهان جهت ضدعفونی پنبه و در دو واحد تهران و خوزستان جهت ضدعفونی خرمای صادراتی نیز استفاده شده است.

کیخسرو چنگلوایی نظارت بر قرص های فسفید آلومینیوم جهت ضدعفونی محموله های صادراتی ، وارداتی و نگهداری در انبار در بخش قرنطینه و بهداشت نباتی کشور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ۹ ماهه سال جاری برشمرد.

مطالب مرتبط

پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری‌های مجلس و سازمان حفظ نباتات مقرر شده است ۳۰۰ نفر کارشناس گیاه پزشکی (حفظ نباتات) برای تقویت قرنطینه گیاهی به استخدام سازمان حفظ نباتات درآمده و ...
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور دکتر اعظمی، عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از 2 برابر شدن صادرات ایران به روسیه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد شاپور علایی‌مقدم میزان ...
No Thoughts on استفاده از روشهای ضدعفونی جایگزین متیل بروماید در کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>