پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   رونمایی از 7 فروند پهپاد خدمات کشاورزی در البرز
4 دی 1399 , ساعت 10:34

رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی در البرز

روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز هفت فروند پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی رونمایی شد و هفت گروه از جوانان مددجوی کمیته امداد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، با این پهپاد‌های سمپاش کشاورزی، وارد بازار کار شدند.

روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز هفت فروند پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی رونمایی شد و هفت گروه از جوانان مددجوی کمیته امداد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، با این پهپاد‌های سمپاش کشاورزی، وارد بازار کار شدند.

کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم  گفت: توسعه مکانیزاسیون و به کارگیری فناوری در فرایند تولید محصولات کشاورزی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده که طی ۲ سال گذشته پهپادهای  مناسب کشاورزی تولید داخل کشور شناسایی و در بخش های مختلف کشاورزی از جمله سمپاشی مزارع استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ شرکت فعال در عرضه تولید پهپادهای کشاورزی در کشور شناسایی و در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون ثبت شده اند، اظهار داشت: بیش از ۶۲ مدل پهپاد کشاورزی در کشور عرضه می شود که سه شرکت دانش بنیان این پهپادها را بومی سازی کرده اند.

عباسی افزود: به دنبال این هستیم که دانش بومی سازی این پهپادها را تسری بدهیم و بخش عمده ای از فعالیت های بخش کشاورزی مانند سمپاشی مزارع، محلول پاشی، احیا مراتع و پایش مراتع با استفاده از این فناوری انجام شود.

گفتنی است، این پهپادها قابلیت هایی چون سم پاشی، مبارزه با آفات، محلول پاشی، بذرپاشی، کودپاشی، گرده افشانی، مه پاشی گرم، تغذیه آبزیان، طیف سنجی و مساحت سنجی دقیق دارند. پرواز سریع و دقیق، تجهیز به رادار و پرواز با نقشه از دیگر ویژگی های این پهپادهای کشاورزی است.
از دیگر مزیت های این پهپادها این است که ۳۰ برابر آب را در سم پاشی صرفه‌جویی می‌کند و بدون خطای انسانی با رایانه و موقعیت یاب (جی‌پی‌اس) پرواز کرده و در مزارع صعب‌العبور هم به راحتی قابل استفاده هستند.

این پهپاد های کشاورزی هر ۱۰ دقیقه یک هکتار زمین را سمپاشی می کنند و قابلیت پرواز در شب را نیز دارند.

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی در البرز

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>