پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   ۵ پست قرنطینه‌ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد
4 دی 1399 , ساعت 16:26

۵ پست قرنطینه‌ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای قرنطینه داخلی۵ پست قرنطینه ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان دایر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با اشاره به صدور نهال از استان افزود: در راستای قرنطینه داخلی ۵ پست قرنطینه ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان نسبت به بررسی مدارک سلامت نهال و جلوگیری از ورود و خروج نهال غیرمجاز و آلوده ایجاد شده است.
وی از صدور سه میلیون و ۱۵۰ هزار اصله نهال در طول ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهارکرد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۴۶۰ اصله نهال نیز وارد استان شده است.

کرامتی عنوان کرد: همچنین در مراحل تولید، تکثیر نهال نظارت های مستمر با همکاری آزمایشگاه های تشخیص آفات و بیماری های (کلینیک گیاه پزشکی) بخش غیردولتی صورت گرفته که در نهایت باعث تایید بیش از ۴۰ نهالستان و دو واحد کشت بافت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: نصب انواع تله های فرمونی، نوری، رنگی به ویژه برای رصد آفت کرم، سرخ و کرم سرخ ثانویه، پنبه، کرم خاردار، کرم برگ خوار پاییزه، مگس میوه، مدیترانه ای و… صورت می گیرد.

وی با اشاره به عمده سیاست ها و برنامه های آتی سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان حفظ نباتات در حوزه قرنطینه نباتی گفت: توانمند سازی علمی و اجرایی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، تجهیز آزمایشگاه های قرنطینه و آزمایشگاه های همکار با امکانات و تکنولوژی روز، کاهش زمان ارائه خدمات به فعالان بخش اقتصاد کشاورزی، و نهال کاران، رعایت مقررات و دستورالعمل های ابلاغی در قالب پدافند زیستی و پدافند غیرعامل از اهم این سیاست ها است.

مطالب مرتبط

پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری‌های مجلس و سازمان حفظ نباتات مقرر شده است ۳۰۰ نفر کارشناس گیاه پزشکی (حفظ نباتات) برای تقویت قرنطینه گیاهی به استخدام سازمان حفظ نباتات درآمده و ...
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور دکتر اعظمی، عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از 2 برابر شدن صادرات ایران به روسیه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد شاپور علایی‌مقدم میزان ...
No Thoughts on ۵ پست قرنطینه‌ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>