پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   مصرف سم در جویبار از میانگین جهانی کمتر است
9 دی 1399 , ساعت 17:09

مصرف سم در جویبار از میانگین جهانی کمتر است

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: متوسط مصرف آفت کش ها در این شهرستان کمتر از میانگین مصرف دنیا و کشور است که در حدود 4 دهم گرم به ازای هر کیلوگرم محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: متوسط مصرف آفت کش ها در این شهرستان کمتر از میانگین مصرف دنیا و کشور است که در حدود ۴ دهم گرم به ازای هر کیلوگرم محصول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به فعالیت ۵۵ فروشگاه سموم نباتی دارای پروانه بهره برداری از سوی نظام مهندسی کشاورزی در شهرستان جویبار، گفت: ۹ ماهه اول امسال ۳۴۰ مورد بازدید از فروشگاه های سموم نباتی در این شهرستان انجام و منجر به صدور ۶۰ مورد اخطار کتبی، ۱۸ مورد جریمه و کشف و ضبط ۲۱ بسته سم قاچاق، ۱۴۴ بسته سم ممنوعه و ۳۳ مورد سم تاریخ مصرف گذشته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از لغو مجوز فعالیت ۳ نفر از فروشندگان سموم این شهرستان که به اخطارهای کتبی صادر شده و رفع مشکلات فروشگاه توجهی نکردند، اشاره کرد و افزود: یک مورد انبار تقلبی سموم کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی کشف و متهمین به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام مسوول هدف از اجرای طرح بازرسی را بررسی داشتن پروانه بهره برداری، رعایت قیمت مصوب سموم، حضور کارشناس فنی فروشگاه، ثبت اطلاعات کشاورزان در دفاتر و سامانه مانیتورینگ سموم، صدور فاکتور فروش و عدم عرضه سموم قاچاق، تقلبی و غیرمجاز برشمرد.

به گفته وی متوسط مصرف آفت کش ها در این شهرستان کمتر از میانگین مصرف دنیا و کشور است که در حدود ۴ دهم گرم به ازای هر کیلوگرم محصول است.

وی یادآور شد: برای نظارت بر توزیع آفت کش ها در این شهرستان، اکیپ های گشت بازرسی شهرستان با عضویت نماینده مدیریت جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و در صورت لزوم نیروی انتظامی بطور مستمر از فروشگاه ها بازدید می کنند.

مطالب مرتبط

تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت ...
دومین مانور سراسری بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های توزیع آفت‌کش‌های کشاورزی در قزوین برگزار شد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور، دومین ...
دومین مرحله از رزمایش مبارزه با عرضه آفت کشهای غیرمجاز همزمان با سراسر کشور در استان کرمان آغاز شد. این رزمایش روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند در ...
دومین مرحله از رزمایش مبارزه با عرضه آفت کشهای غیرمجاز همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد. این رزمایش روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند در ...
No Thoughts on مصرف سم در جویبار از میانگین جهانی کمتر است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>