پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   هشدار سایبری به کشاورزان بریتانیایی
7 دی 1399 , ساعت 15:28

هشدار سایبری به کشاورزان بریتانیایی

این روزها کشاورزی در کشورهای پیشرفته با فناوری گره خورده و البته در روزهای کرونایی که هکرها از هر فرصتی برای حمله به‌کاربران استفاده می‌کنند، کشاورزان نیز در معرض بزرگ‌ترین خطرهای سایبری قرار دارند. یکی از کشورهای فعال در زمینه کشاورزی فناورانه، بریتانیاست و با توجه به نگرانی‌های موجود، آژانس امنیت ملی سایبری بریتانیا(NCSC) طی بیانیه‌ای از کشاورزان خواسته برای در امان ماندن از دست هکرها سیستم عامل خود را به روز کنند تا از بدافزارها و باج افزارها دور بمانند.

این نخستین بار است که آژانس امنیت ملی بریتانیا در این سطح کشاورزان را خطاب قرار داده و با نگاهی به آینده کشاورزی و فناوری از آنها می‌خواهد همان واکنشی را به تهدیدات سایبری نشان دهند که سازمان‌ها و کمپانی‌های کوچک و بزرگ نشان می‌دهند. NCSC عنوان کرد امکان دارد ایمیل، ابزارهای آنلاین، سیستم‌های پرداخت آنلاین و تجهیزات کشاورزی متصل به اینترنت در معرض حمله هکری بزرگ قرار بگیرد. با اینکه نمی‌توان تضمین کرد با این تدابیر هم کشاورزان از همه انواع حملات سایبری در امان بمانند اما توجه به مسائل مطرح شده در این بیانیه، می‌تواند به‌طور قابل ملاحظه‌ای از کشاورزان در برابر حمله‌های احتمالی حمایت کند.

آمار NCSC نشان از افزایش حملات سایبری به جامعه کشاورزانی دارد که تلاش می‌کنند با استفاده از تکنولوژی، میزان محصولات خود را بالاتر ببرند.«استوارت روبرتز» یکی از محققان حاضر در آژانس NCSC می‌گوید: جرایم روستایی موضوع بسیار مهمی برای تجارت کشاورزان به‌شمار می‌رود و ما دقیقاً تلاش می‌کنیم تا از آنها و ماشین‌آلات فناورانه و محصولات شان در برابر مهاجمان سایبری محافظت کنیم. تنها کافی است آنها نیز با ما همکاری داشته باشند.

همگی ما حالا دیگر در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم، کار می‌کنیم و باید نسبت به هرگونه تهدید احتمالی که می‌تواند برای کسب و کار و شغل ما مخاطره‌آمیز باشد هوشیار باشیم. به‌همین دلیل از کشاورزان خواسته‌ایم همه بخش‌های فناورانه زندگی خود ازجمله اتوماسیون، ماشین‌آلات اتومات، دوربین‌های امنیتی و گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌هایی را که از طریق آن بر نحوه رشد محصولات‌شان نظارت دارند کاملاً امن نگاه دارند. در گام نخست از آنها خواسته شده است نرم افزارها و سیستم عامل وسایل خود ازجمله ویندوز، macOS, iOS و اندروید را به روز کنند.

همچنین اجازه دهند سیستم‌های عامل به‌طور اتومات به‌روز شوند تا بیشتر حفره‌های امنیتی وصله شوند و فرصت کمتری در اختیار هکرها قرار بگیرد. در این بیانیه از کشاورزان خواسته شده از سیستم‌های عامل قدیمی که کمتر از آنها پشتیبانی می‌شود ازجمله ویندوز۷ استفاده نکنند. یکی دیگر از موارد این بیانیه، هشدار نسبت به باج‌افزارها بوده است و در این راستا از کشاورزان خواسته شده از اطلاعات خود دائم بک اپ بگیرند تا اگر هم در دام هکرهای باجگیر بیفتند مجبور نباشند برای در اختیار داشتن اطلاعات خود به آنها باج بپردازند. استفاده از رمزهای عبور قوی نیز یکی دیگر از هشدارهاست. از آنها خواسته شده تا برای درامان ماندن از هکرها از انتخاب نام حیوان خانگی خود، تاریخ تولد، تاریخ یک روز تعطیل، نام تیم‌های محبوب ورزشی یا عباراتی همچون pass word و qwertyاجتناب کنند. ازسوی دیگر بر استفاده از محافظ رمز عبور ازجمله BitLocker برای ویندوز و FileVault برای macOS به‌منظور محافظت از داده‌ها و اطلاعات تأکید شده است.

همچنین از کشاورزان خواسته شده تا در اکانت‌های آنلاین خود از سیستم‌های تأیید دومرحله‌ای (FA۲) استفاده کنند. به این ترتیب مجرمان سایبری حتی اگر از رمز عبور کشاورز مطلع شوند بازهم نمی‌توانند به آسانی به سرقت اطلاعات شخصی، مالی و… وی بپردازند.

استفاده از یک آنتی ویروس و فایروال قوی و همچنین انتخاب چندین رمزعبور برای دستگاه‌های مختلف یکی دیگر از پیشنهادهای امنیتی به کشاورزان است. با درنظر گرفتن رمزهای عبور متعدد، به‌عنوان مثال اگر رمز عبور ایمیل لو برود، سلسله وار دیگر رمزها نیز در اختیار مهاجم سایبری قرار نمی‌گیرد و دردسرساز نمی‌شود.

منبع: ایران آنلاین

مطالب مرتبط

No Thoughts on هشدار سایبری به کشاورزان بریتانیایی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>