جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, علمی  »   تولید واکسن برای کنترل بیماری ویروسی در خیار
19 دی 1399 , ساعت 11:06

تولید واکسن برای کنترل بیماری ویروسی در خیار

یک شرکت کانادایی که در زمینه کشف و توسعه روشهای کنترل _بیولوژیک و محرک های رشد بیولوژیکی بعنوان راه حل هایی عملی و پایدار برای صنعت کشاورزی تحقیق می کند خبر از ارائه دو محصول جدید به نهادهای ذیربط کانادایی برای دریافت مجوز داد.

یکی از این دو محصول برای کنترل ویروس موزاییک پیسک سبز خیار Cucumber Green Mottle Mosaic Virus (CGMMV) در محصول خیار ارائه شده است. این ویروس، از ویروس های مهم و مخرب در محصول خیار بوده کنترل آن بسیار دشوار است.

محصول ارائه شده در واقعی بصورت واکسن عمل کرده پاشیدن آن به روی گیاهان، از آلوده شدن بوته های خیار به ویروس و انتشار آلودگی در گلخانه جلوگیری می کند.

در تحقیقات انجام شده در مراحل گلخانه ای هم در مقیاس کوچک و هم مقیاس بزرگ، این محصول نه تنها قابلیت بالایی در کنترل ویروس از خود نشان داده بلکه کیفیت و کمیت محصول خیار را هم افزایش داده است.

درخواست ثبت این محصول به آژانس تنظیم مقررات مدیریت آفات کانادا (PMRA) برای دریافت تاییدیه و مجوز داده شده است. این محصول نخستین مورد از چند واکسن گیاهی است که توسط این شرکت قرار است تولید شود.

محصول دیگر این شرکت، یک محرک رشد زیستی (bio-stimulator) است که در آزمایشات تاثیر قابل توجهی در افزایش رشد و جثه گیاه و توسعه ریشه آن و بیومس گیاه نشان داده است. این محصول برای دریافت تاییدیه و مجوزهای لازم به آزانس بازرسی غذایی (CFIA) ارائه شده است.

مدیر این شرکت کانادایی اظهار امیدواری کرده که با دریافت مجوزها، این شرکت نخستین محصولات خود را طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده در کانادا روانه بازار کرده و در مرحله بعد برای ارائه به بازارهای بین المللی اقدام کند.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on تولید واکسن برای کنترل بیماری ویروسی در خیار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>