سه دستگاه دیتالاگر در جنوب کرمان نصب شد

دیتالاگر

چاپ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از نصب سه دستگاه “دیتالاگر” برای ثبت داده‌های هواشناسی و اجرای پروژه‌های پیش‌آگاهی کشاورزی در این منطقه خبر داد.

سعید برخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا راه‌اندازی این دستگاه‌ها را در شهرستان‌های رودبار جنوب، بخش ساردوئیه جیرفت و عنبرآباد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نصب این دستگاه‌ها موجب دسترسی آسان‌تر کارشناسان به داده‌های هواشناسی می‌شود، گفت: دستگاه «دیتالاگر» در اهداف مختلفی مانند اخطار سرمازدگی و مدل‌های پیش آگاهی کاربرد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: این دستگاه به منظور خدمت رسانی به کشاورزان در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی و همچنین کاهش مصرف سموم، موثر خواهد بود.

وی به نصب دستگاه دیتالاگر در رودبار جنوب اشاره کرد و گفت: با نصب این دستگاه در شهرستان رودبار جنوب داده‌های مورد نیاز طرح لکه موجی گوجه فرنگی ثبت تا جهت ارائه مدل پیش آگاهی بیماری ارائه شود.

برخوری افزود: در راستای اجرای طرح‌های پیش آگاهی «کرم سیب و لکه موجی گوجه فرنگی» و لزوم نصب دیتالاگر جهت ثبت داده های هواشناسی یک دستگاه تری‌لاگر در فروردین‌ماه امسال در موقعیت سایت اجرای طرح (بخش ساردوئیه) نصب و داده‌های مورد نظر برداشت شد.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه دیتالاگر ثابت در حوزه شهرستان عنبرآباد در سال گذشته برای برداشت داده‌های مورد نیاز نصب شده است.

یکی از مزایای مهم استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده‌بانی اطلاعات را ذخیره کند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت به دست آید.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را تحت پوشش دارد.