پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, دسته‌بندی نشده, کرمانشاه  »   مبارزه با یولاف وحشی زیر نظر کارشناسان کشاورزی انجام شود
20 دی 1399 , ساعت 11:53

مبارزه با یولاف وحشی زیر نظر کارشناسان کشاورزی انجام شود

کشاورزان مناطق گرمسیری استان کرمانشاه توجه داشته باشند برای مبارزه با علف هرز یولاف وحشی در مزراع گندم، حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: همزمان با آغاز مبارزه با علف هرز در مزراع گندم مشاهده شده که مبارزه با یولاف وحشی در بعضی از مزارع مناطق گرمسیری با مقاومت به سموم شیمیایی همراه بوده که در تلاشیم با استفاده از سموم شیمیایی دیگر این مقاومت را بشکنیم.

شرفی افزود: کشاورزان اگر خود سرانه از سموم شیمایی قبلی استفاده کنند نه تنها سرمایه آن‌ها به هدر می‌رود بلکه مقاومت یولاف گسترش پیدا می‌کند و کشت گندم در این منطقه غیر ممکن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان حتی اگر غلظت سموم سال گذشته را پنج برابر کنند تاثیری بر این علف هرز نخواهد داشت و در این زمینه باید حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند تا بتوانند این مقاومت را بشکنند.

مطالب مرتبط

یکی از نگرانی های بزرگ درباره کاشت گیاهان تراریخته ظهور ابرعلف هرزها در نتیجه مصرف بیش از حد گلایفوسیت، ماده موثره اصلی به کاررفته در رانداپ و دیگر آفت کش های پرفروش شرکت مونسانتو است. به ...
No Thoughts on مبارزه با یولاف وحشی زیر نظر کارشناسان کشاورزی انجام شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>