جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان جنوبی  »   پایش‌ها برای مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان جنوبی ادامه دارد
25 دی 1399 , ساعت 13:50

پایش‌ها برای مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آماده باش شبکه مراقبت و پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان در بحث ملخ صحرایی خبر داد و گفت: عملیات رصد و پایش در حدود 200 هزار هکتار از اراضی استان انجام داده‌ شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آماده باش شبکه مراقبت و پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان در بحث ملخ صحرایی خبر داد و گفت: عملیات رصد و پایش در حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام داده‌ شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی یوسفی افزود: با توجه به اخبار واصله از سازمان حفظ نباتات کشور اوایل آذر ماه ملخ صحرایی در فاز حشره کامل نابالغ به استان‌های جنوب غربی کشور وارد شد که عملیات کنترل در این نواحی صورت گرفته است.

وی به گرم شدن هوا و مساعد شدن شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی در ماه‌های آتی اشاره کرد و افزود: با این شرایط ریزش‌ها صورت گرفته و تراکم این ملخ‌ها افزایش خواهد داشت و به سمت مناطق جنوب شرق و شرق کشور نیز حرکت خواهند کرد. با این شرایط رصد و پایش مناطق مختلف استان در اولویت دستور کار شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی استان قرار گرفته است.

یوسفی ادامه داد: از شهریور ماه سال جاری ضمن برگزاری مرتب جلسات ستاد گیاه پزشکی استان با محوریت رصد و پایش ملخ صحرایی و تدوین برنامه عملیاتی ردیابی آفت، بطور متوسط ۳۳ اکیپ ردیابی در مناطق مختلف استان عملیات رصد و پایش را در حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام داده‌اند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: پیگیری در خصوص تجهیز ناوگان سمپاشی استان و تامین سموم مورد نیاز در بحث مبارزه  از محل اعتبارات ملی انجام شده و ادامه دارد.

یوسفی تصریح کرد: در صورت هجوم گسترده آفت و وقوع شرایط بحرانی بسیج امکانات از سایر دستگاه‌های اجرایی استان مانند نیمه نخست سال و همچنین مشارکت مردمی امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

یوسفی یادآور شد: دوره‌های آموزشی متعدد برای آشنایی بهره برداران بخش کشاورزی، نیروهای بومی و سایر نیروهای کارشناسی و حاضر در عرصه ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان‌های استان انجام و در حال اجرا است تا به محض مشاهده آفت با انجام مبارزه به موقع و اصولی از پیشروی و وقوع خسارت جبران‌ناپذیر جلوگیری بعمل آید.

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on پایش‌ها برای مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان جنوبی ادامه دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>