جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   احتمال طغیان آفت سن در مزارع گندم
29 دی 1399 , ساعت 16:53

احتمال طغیان آفت سن در مزارع گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری احتمال طغیان آفات سن و شته در محصول گندم وجود دارد.

امیری گفت: جلسه هم اندیشی فروشندگان سموم شهرستان ارزوئیه با حضور کارشناسان، رابط نظام مهندسی و مسئولان فنی فروشگاه‌های سموم ونهاده‌های کشاورزی شهرستان در محل مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه برگزار شد.

او هدف از برگزاری این جلسه را تعامل وهمکاری بیشتر مدیریت جهاد کشاورزی وفروشندگی‌های مجاز شهرستان دانست وافزود: در شهرستان ارزوئیه به دلیل اقلیم مناسب ومساعد محصولات متنوعی کشت می شود که خوشبختانه تمامی محصولات تولیدی دارای کمیت وکیفیت مطلوبی هستند که البته این مهم، نتیجه مصرف بهینه ومتعادل سموم ونهاده‌های شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی شهرستان است.

امیری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون چند هکتار از محصولات مرکبات (پرتقال، گریپ فروت) وسیب زمینی شهرستان به عنوان محصول سالم، ارزیابی شده اند و کد استاندارد را دریافت کرده اند.

اوتاکید کرد: بالارفتن قیمت سموم شیمیایی، نباید منجر به تامین و تدارک سموم ارزان، بی کیفیت، قاچاق، تقلبی و کود‌های فاقد شناسه کودی از موسسه تحقیقات آب وخاک و عرضه آنها، به دست فروشگاه‌های شهرستان برای کشاورزان بشود که در صورت مشاهده، فروشنده متخلف شناخته شده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد و با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری احتمال طغیان آفت سن و شته در محصول گندم وجود دارد که بایستی مرتبا با همت گروه شبکه مراقبت ردیابی شده و فروشگاه‌ها نیز از هم اکنون به فکر تامین وتدارک سموم مورد نیاز در محصولات گندم و کلزا و سموم مناسب برای کنترل آفت ملخ، باشند.

در این جلسه مقرر شد فروشگاه‌ها سموم مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان معتبر با ارائه فاکتور معتبر خریداری نمایند و از واسطه‌ها بدون اخذ فاکتور خریداری نکنند.

از دیگر مصوبات این جلسه ثبت کد ملی کشاورز (خریدار) در سامانه سانکا به دست فروشندگان سموم شهرستان بود و مقرر شد برای جلوگیری از خدشه به تولید کشاورزی شهرستان، هیچگونه سم وکود قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته در فروشگاه‌ها عرضه نشود.

مطالب مرتبط

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی گیاه پزشکی ویژه کشاورزان در استان پس از طی مراحل آزمایشی اجرایی و ۶ نسخه توسط کلینیک های گیاهپزشکی صادر شد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از الزام اخذ شناسه QR Code برای عرضه داخلی و خارجی ۸ محصول کشاورزی خبر داد و گفت: این محصولات شامل ۴ محصول در گلخانه ...
تاکنون ۸۰ داروخانه گیاه پزشکی در استان فارس مجوز گرفته که از این لحاظ در کشور جایگاه نخست را از آن خود کرده است. رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و ...
No Thoughts on احتمال طغیان آفت سن در مزارع گندم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>