پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   افتتاح مركز قرنطینه گیاهی میرجاوه + فیلم
12 بهمن 1399 , ساعت 15:41

افتتاح مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه + فیلم

مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه امروز یکشنبه با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور به بهره‌برداری رسید.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور در این مراسم اظهارداشت: مرکز قرنطینه میرجاوه از فعال‌ترین مراکز قرنطینه‌ای کشور است به طوریکه ١٨ درصد صادرات محصولات کشاورزی و از لحاظ وزنی حدود ٧٠٠ هزار تن از این منطقه انجام می‌شود.
کیخسرو چنگلوایی افزود: بزودی ظرفیت این مرکز به ٢ میلیون تن افزایش می‌یابد و برای دستیابی به این مهم از سوی سازمان حفظ نباتات کشور پشتیبانی لازم انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه با اعتباری بیش‌از ١۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع و زیربنای ۲۵۰ متر مربع در ۲ طبقه ساخته شده است.

امان الله طوقی افزود: با توجه به اهمیت مرز میرجاوه در مبادلات تجاری و ترانزیت محصولات کشاورزی و نیاز به گسترش فضای اداری و استقرار نیروی بیشتر با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور ساخت ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی این شهرستان مرزی در دستور کار قرار گرفت.

وی اذعان داشت: با راه اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش از٢ میلیون تن افزایش خواهد یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه ای در این مرز امکان ۲۴ ساعته کردن مرکز قرنطینه نیز می باشد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش‌از٢ میلیون تن افزایش خواهد یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه‌ای در این مرز امکان ۲۴ ساعته کردن مرکز قرنطینه نیز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون نظارت بر واردات، صادرات و ترانزیت ١٩١ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه انجام شده است.

در مراسم افتتاح مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان حضور داشتند.

.

مطالب مرتبط

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه جدید صادراتی بین وزارت جهاد کشاورزی و اداره‌کل گمرکات جمهوری خلق چین گفت: اکنون صادرات مرکباتی مانند پرتقال شیرین، نارنگی و ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از 2 برابر شدن صادرات ایران به روسیه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد شاپور علایی‌مقدم میزان ...
جلسه وبیناری بین وزارتخانه های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه به منظور بررسی و نهایی سازی اسناد بهداشت دام و قرنطینه گیاهی با حضور رئیس، معاونین و مدیران سازمان حفظ نباتات کشور ...
نشست رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با مدیر موسسه حفاظت و بهداشت دامی کشاورزی جمهوری نیکاراگوئه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه، معاونین قرنطینه و کنترل آفات و مدیران سازمان حفظ ...
No Thoughts on افتتاح مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>