پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار  »   درخواست اسپانیا از اتحادیه اروپا: جلوگیری از واردات مرکبات از ترکیه
14 بهمن 1399 , ساعت 11:49

درخواست اسپانیا از اتحادیه اروپا: جلوگیری از واردات مرکبات از ترکیه

کمیته مدیریت مرکبات (CGC) اسپانیا به علت کشف بقایای غیرمجاز آفت کش ها از اتحادیه اروپا در خواست کرد تا واردات مرکبات از ترکیه را متوقف کند.

بازرسان اسپانیایی تایید کرده اند که مرکبات واراتی از ترکیه شامل لیمو، پرتقال و نارنگی مشکل تجاوز از حداکثر مقدار مجاز باقیمانده سموم و یا استفاده از آفت کش های قدغن شده توسط اتحادیه اروپا را داشته اند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ در مرزهای ترکیه ۵۴ بار مرجوع شدن مرکبات ترکیه ثبت شده که این رقم پنج برابر رقم سال ۲۰۱۹ بوده است.

در ماه ژانویه هم بطور متوسط در هر روز ۲ محموله وارداتی مرکبات در عبور از بازرسی ها زنگ هشدار را به صدا درآورده اند و تعداد کل دفعات در سال ۲۰۲۱ به عدد ۵۷ رسیده است.

رئیس کمیته مدیریت مرکبات اسپانیا (CGC) می گوید: ارقام بسیار نگران کننده هستند و توجه و واکنش سریع اتحادیه اروپا را می طلبد چرا که می تواند به موضوع جدی در ایمنی و بهدشت غذایی تبدیل شود.

این کمیته از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا زمانی که ترکیه مقررات فعلی این اتحادیه را رعایت کند واردات مرکبات از این کشور متوقف شود.

مطالب مرتبط

آثار یک قارچ کش ممنوعه به نام کلروتالونیل که از دهه ۱۹۷۰ در اروپا به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفته، در آب آشامیدنی سراسر فرانسه کشف شده است. به ...
به گزارش ایرنا، کدکس (Codex) یا «کد مواد غذایی» مجموعه ای از استانداردهای بین المللی، کدهای عملیاتی، دستورالعمل ها و دیگر پیشنهادهای مرتبط با تولید و ایمنی مواد غذایی است. هدف های اصلی کدکس ...
No Thoughts on درخواست اسپانیا از اتحادیه اروپا: جلوگیری از واردات مرکبات از ترکیه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>