پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر, گزارش های تصویری  »   افتتاح آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی در بوشهر + عکس
15 بهمن 1399 , ساعت 14:44

افتتاح آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی در بوشهر + عکس

آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی استان بوشهر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افتتاح شد.

کیخسرو چنگلوایی در حاشیه مراسم افتتاح گفت: تمهیدهای لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی امسال در سطح یک میلیون هکتار در ۱۱ استان کشور پیش بینی شده‌است.

وی افزود: امسال تاکنون کار مبارزه در سطح ۲۴۰ هکتار انجام شده اما پیش بینی می‌شود از اواخر بهمن امسال با هجوم چندین برابری این آفت نسبت به ۲ سال گذشته روبرو شویم.

چنگلوایی با بیان اینکه رصد و پایش آفت انجام شده گفت: یک هزار و ۳۰۰ تن سم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی نیاز است که با تمهیدات انجام شده این میزان سم تامین و در انبارها نگهداری و به لحاظ تنوع و میزان آن مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه ملخ صحرایی جزو آفات‌ عمومی است، وظیفه مبارزه با آن برعهده دولت است.

مهندس چنگلوایی اضافه کرد: این آفت پس از نیم قرن در سال ۱۳۹۷ نه استان جنوبی را که ۳۴ درصد از تولید محصولات کشاورزی کشور را برعهده دارند مورد حمله قرار داد. اگر مدیریت مبارزه به موقع انجام نمی‌شد تنها در محصول گندم این آفت می‌توانست روزانه ۱۲میلیارد تومان خسارت وارد کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این مراسم گفت: تلاش شده با راه‌اندازی این آمادگاه شرایطی فراهم شود با آفات بویژه ملخ صحرایی مبارزه شود. در این آمادگاه ۱۰۰ دستگاه انوع سمپاش و سم‌ها تامین شده‌است که در صورت نیاز می‌توان از این امکانات بهره برد.

خسرو عمرانی افزود: ارزش موجودی آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی استان بوشهر ۲۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده‌است.

عمرانی اضافه کرد: در سال ۹۷، در سطح ۱۰۴ هزار هکتار و در سال ۹۸ نیز ۴۳ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در استان بوشهر انجام شد.

وی یادآور شد: امسال نیز اولین هجوم ملخ در استان بوشهر را از ۶ آذر داشتیم و در زمان حاضر ۶۰ اکیپ ردیاب در منطقه حاضر و آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت وجود دارد.

.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on افتتاح آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی در بوشهر + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>