پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   ۳۰ تن سم برای مقابله با هجوم ملخ صحرایی در استان بوشهر تامین شد
2 اسفند 1399 , ساعت 9:56

۳۰ تن سم برای مقابله با هجوم ملخ صحرایی در استان بوشهر تامین شد

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی ریزش آفت ملخ‌ها صحرایی در استان بوشهر گفت: در این راستا ۶۰ تیم تخصصی فعال و ۳۰ تن سم برای مقابله با این آفت تامین شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی ریزش آفت ملخ‌ها صحرایی در استان بوشهر گفت: در این راستا ۶۰ تیم تخصصی فعال و ۳۰ تن سم برای مقابله با این آفت تامین شده است.

خسرو عمرانی با اشاره به اعلام فائو مبنی بر حرکت ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان، کشورهای آفریقایی و شرق دریای سرخ اظهار داشت: در این راستا استان‌های مرزی و ساحلی از جمله بوشهر خط مقدم هجوم ملخ‌ها ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان فائو امسال هجوم ملخ‌ها را نسبت به سال گذشته را بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: در این راستا عملیات پایش و ردیابی از سوی تیم‌های تخصصی و همکاری کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در حال انجام است.

عمرانی، با اشاره به ۳ سال پی‌درپی هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰۴ هزار و سال قبل هم ۴۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه این آفت سم‌پاشی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به نخستین حمله ملخ‌‌های صحرایی در آذرماه امسال تصریح کرد: در این زمینه با تلاش تیم‌های تخصصی عملیات مبارزه در ۱۸۵ هکتار اراضی استان در شهرستان‌های گناوه و دیلم با موفقیت انجام شد.

وی، با اشاره به پیش‌بینی مجدد امسال ریزش آفت ملخ‌ها صحرایی در استان بوشهر گفت: در این راستا ۶۰ تیم تخصصی با امکانات و تجهیزات لازم فعال شده است.

عمرانی از تامین ۳۰ تن سم برای مقابله با این آفت خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری، فرغونی، پشت کولی، یو.ال.وی و انواع دیگر سم‌پاش‌ها تهیه شده که با همکاری مردم، شوراهای اسلامی روستاها، دهیاری‌ها عملیات ردیابی و پایش ملخ‌های صحرایی در حال اجرا است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با این آفت در استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: آمادگاه استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ در بهمن ماه امسال راه‌اندازی شده است.

وی، افزود: در صورت هجوم ملخ‌ها پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه سال بعد علیه این آفت مبارزه ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات استان گلستان از عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در استان گلستان خبر داد. به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، کیانوش حق نما گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت ملخ در خراسان رضوی حدودا در سطح ۵۷۰۰ هکتار انجام شده است، گفت: در حال حاضر مبارزه با ...
مرحله دوم مبارزه با آفت ملخ مراکشی مناطق مرزی گلستان با ۹۹درصد موفقیت به پایان رسید. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: در مرحله ...
موج دوم هجوم ملخ های صحرایی به ایران در سال زراعی جاری به علت تغییرات دما با تاخیر و از نیمه دوم اسفندماه آغاز می شود. مدیرکل دفتر مبارزه ...
No Thoughts on ۳۰ تن سم برای مقابله با هجوم ملخ صحرایی در استان بوشهر تامین شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>