جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   انتقاد معاون استاندار از توزیع اعتبار سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با ملخ صحرایی
28 بهمن 1399 , ساعت 10:54

انتقاد معاون استاندار از توزیع اعتبار سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با ملخ صحرایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با انتقاد شدید از نحوه توزیع اعتبارات کشوری به استان‌ها، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌کند و اگر در سال گذشته همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نبود ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو می‌شدیم.

“مصطفی آیت‌الهی‌موسوی” صبح امروز ۲۸ بهمن‌ماه در ستاد بحران استان کرمان با بیان این مطلب که هجوم ملخ صحرایی در برخی از مناطق استان وجود دارد، گفت: از سال ۹۸ تا کنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار ردیابی در استان اتفاق افتاده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار به صورت زمینی و هوایی سمپاشی شده است.

وی کمبود تجهیزات را یکی از چالش‌های مقابله با ملخ صحرایی دانست و اظهار کرد: در سال گذشته با اقدامات لازم و به هنگام توانستیم از هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات جلوگیری کنیم که در کشور بی‌نظیر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با ابراز تاسف از عدم مقابله خوب استان‌های همجوار با ملخ صحرایی ادامه داد: در سال‌جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار ردیابی و در ۴۵ هزار هکتار سم پاشی صورت گرفت.

وی با انتقاد شدید از نحوه توزیع اعتبارات کشوری به استان‌ها، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌کند و اگر در سال گذشته همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نبود ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو می‌شدیم.

موسوی ادامه داد: بارندگی باعث تفریخ تخم‌های ملخ صحرایی سال گذشته می‌شود ضمن آنکه با دسته‌های چند میلیونی که به کشور ورود پیدا می‌کنند مواجه هستیم لذا احتمال هجوم بیشتر ملخ در استان وجود دارد.

“ناصر طاهری” مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان نیز در این جلسه گفت: در این دو سال ۹۰۰ هزار هکتار در شمال استان ردیابی و ۲۰ هزار هکتار مبارزه انجام شده است.

وی عنوان کرد: اکنون به حدود ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و در تامین خودرو مشکل داریم و در حال حاضر به چهار خودرو برای ردیابی و مبارزه نیاز داریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان تامین ماموریت پرسنل را از دیگر چالش‌ها برشمرد و تصریح کرد: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تاکنون به شمال استان اعتبار تخصیص یافته است و پیش بینی می‌کنیم امسال برخی دیگر از شهرهای شمال استان درگیر هجوم ملخ‌ها باشند.

“مرجان شاکری” مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در واکنش به سمپاشی هوایی گفت: با سم‌پاشی هوایی مخالف هستیم و باید مبارزه خودرویی انجام شود و بعد از بررسی‌ها درباره نوع سموم نیز موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
کارشناس حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تهدید احتمالی چهار گونه آفت ملخ در استان رصد می‌شود. اسماعیل موحدی کارشناس حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ...
No Thoughts on انتقاد معاون استاندار از توزیع اعتبار سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با ملخ صحرایی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>