پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گزارش های ویدئویی, لرستان  »   مقاومت آفات در برابر آفت کش ها از عوامل تهدید امنیت غذایی است + فیلم
10 اسفند 1399 , ساعت 9:14

مقاومت آفات در برابر آفت کش ها از عوامل تهدید امنیت غذایی است + فیلم

جلسه ستاد گیاهپزشکی استان لرستان روز شنبه ۹ اسفند با حضور مسعود لطیفیان معاون کنترل آفات و اکبر آهنگران مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور برگزار گردید.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در خرم آباد با بیان اینکه مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی حفاظت از امنیت غذایی کشور است، تصریح کرد: مقاومت آفات در برابر با آفت کش ها از عوامل تهدید امنیت غذایی است.

آهنگران در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به حوزه حفظ نباتات، مسائل و مشکلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مقرر شد پیگیری اعتبارات حفظ نباتات از استانداری در دستور کار استان قرار گیرد، شبکه های مراقبت و پیش آگاهی به طور جد و مستمر مزارع را پایش نموده و مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی نظارت مداوم در عرصه داشته باشند. هر گونه کمبود آفتکش ها سریعاً به سازمان حفظ نباتات منعکس گردد. کالیبراسیون سمپاش ها سریعا انجام شود. در خصوص بیماری آنتراکنوز گردو در شهرستان سلسله و دلفان پایلوت در نظر گرفته شود و دستورالعمل های موجود در آن پیاده سازی شود و الگویی برای کشاورزان قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت : پیگیری های خوبی برای پرداخت تسهیلات  کم بهره به کلینیک های گیاهپزشکی صورت گرفته و رایزنی هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است که در صورت رسیدن به نتیجه این تسهیلات به استان ها تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی، تسهیلات کم بهره باید به منظور تجهیز کلینیک های گیاه پزشکی هزینه شود که این مهم لازمه نظارت جدی است.

.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on مقاومت آفات در برابر آفت کش ها از عوامل تهدید امنیت غذایی است + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>