سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آخرین وضعیت حرکت ملخ های صحرایی به سمت ایران
6 اسفند 1399 , ساعت 9:35

آخرین وضعیت حرکت ملخ های صحرایی به سمت ایران

به گزارش دیده بان ملخ صحرایی سازمان فائو، گله های بزرگ ملخ های مهاجم صحرایی نابالغ شرق آفریقا و مناطقی از کشورهای کنیا، اتیوپی و سومالی، تانزانیا را مورد حمله قرار داده اند.

طبق این گزارش وضعیت در ناحیه شاخ آفریقا نسبت به سال گذشته متفاوت است. گله ها از نظر اندازه و تعداد ملخ ها به نسبت کوچکتر هستند و ملخ ها هنوز بالغ نشده و تخم گذاری نکرده اند.
عملیات گسترده سمپاشی هوایی با پشتیبانی گروه های زمینی در حال انجام است و پیشرفت های خوبی در کاهش آلودگی ملخ ها حاصل شده است.

گروههایی از ملخ های بالغ و گله های کوچک ملخ در دشتهای ساحلی دریای سرخ در سودان و اریتره در حال تشکیل هستند و در یمن تعداد کمی از ملخ های بالغ انفرادی در نواحی ساحلی دربای سرخ حضور دارند.

در عربستان سعودی گروههای ملخ های نابالغ در ساحل شمالی دریای سرخ در حال تشکیل شدن هستند و تعداد در حال افزایشی از ملخ های بالغ در حال تخم ریزی در ناحیه بین دو شهر ریاض و حائل هستند. انتظار می رود این تخم ها در اوایل ماه مارس تفریخ شوند.

با وجود آنکه عملیات گسترده کنترل در عربستان سعودی در حال انجام است گروه هایی از ملخ ها خود را به خلیج فارس رسانده اند و با وزش بادهای جنوب غربی قادر خواهند بود خود را به کویت و دشت های ساحلی جنوب غرب ایران برسانند.

.

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on آخرین وضعیت حرکت ملخ های صحرایی به سمت ایران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>