پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   سیب‌زمینی و پیاز تولیدی کشور انباشت نیترات ندارند
11 خرداد 1395 , ساعت 16:35

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سیب‌زمینی و پیاز تولیدی کشور انباشت نیترات ندارند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه ۶۸۰ هزار تن سیب‌زمینی صادر می‌شود، گفت: سیب‌زمینی تولید داخل مشکلی در مورد باقی‌مانده مواد شیمیایی ندارد، زیرا این محصول به کشورهایی که دارای استاندارد اروپا هستند، صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس کشاورز امروز در مراسم رونمایی از کارت خرید نهاده‌های کشاورزی در استان قزوین در جمع خبرنگاران در واکنش به احتمال مصرف بالای نیترات در سیب‌زمینی تولیدی در کشور گفت: ۶۵۰ هزار تن سیب‌زمینی ایران به کشورهایی صادر می‌شود که دارای استانداردهای اروپا هستند در صورتی که سیب‌زمینی ما نیترات داشت نمی‌توانستیم آنها را صادر کنیم.

عباس کشاورز1

وی افزود: در صورتی که یک کشاورز در مکانی اشتباه یا کم توجهی کرد نباید آن را به تمام بخش‌های کشاورزی تعمیم داد و یا جامعه کشاورزی را به طور کلی مقصر دانست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: ما استقبال می‌کنیم که وزارت بهداشت در این ارتباط بیشتر ورود کند تا سلامت محصولات زراعی و کشاورزی ما مشخص شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دو مورد با وزارت بهداشت بررسی دقیق صورت گرفته است و تقریبا مشخص شده مشکل جدی در خصوص مواد شیمیایی محصولات کشاورزی ما وجود ندارد.

کشاورز افزود: در برخی موارد آبهای غیراستاندارد وجود دارد مانند کارخانه‌ای که در کنار یک مزرعه است که ما زورمان به آنها نمی‌رسد و از رسانه‌ها خواهشمندیم که این موضوعات را پیگیری کنند.

وی گفت: دادگستری، قوه قضائیه و استانداری به بخش کشاورزی اجازه استفاده از فاضلاب را ندهند. در صورتی که اشتباهی رخ می‌دهد نباید آن را به کل جامعه کشاورزی عمومیت داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای ممکن است نارسایی وجود داشته باشد گفت: نارسایی احتمالی در بخش تولید سیب‌زمینی بسیار کم است.

کشاورز افزود: باقیمانده مواد شیمیایی در برنج در کشور ما کمتر از یک و نیم درصد است که در هیچ کجای دنیا با این وضعیت مطلوب برنج تولید نمی‌شود هرچند ما ادعا نمی‌کنیم که نارسایی در این خصوص نداریم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاهش سطح کشت سیب‌زمینی در کشور گفت: در صورتی که این اتفاق بیفتد ما استقبال می‌کنیم اما سطح زیر کشت سیب‌زمینی در مقایسه با گذشته تغییری نداشت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال گذشته ۶۸۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد کشور صادر شده است که یارانه صادراتی آنها تا مهرماه به آنها داده شده است و بقیه آن نیز با تامین اعتبار پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: تا به امروز ۴۷ میلیارد تومان یارانه صادراتی پرداخت شده که مابقی آن براساس برگ سبز اهداء‌ می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on سیب‌زمینی و پیاز تولیدی کشور انباشت نیترات ندارند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>