آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از کشتزارهای مشهد

چاپ

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم مشهد با آفت شته روسی مبارزه شده است و مبارزه شیمیایی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از کشتزارهای مشهد همچنان ادامه دارد.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، علی ممیزی گفت: تاکنون در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم مشهد با آفت شته روسی مبارزه شده است و مبارزه شیمیایی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از کشتزارهای مشهد همچنان ادامه دارد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: این آفت بعد از سن گندم دومین عامل تهدیدکننده مزارع گندم و جو است، این آفت علاوه‌بر تغذیه شیره گیاهی با تزریق مواد سمی و محرک در محل‌های تغذیه موجب می‌شود که برگ‌های آلوده به شته در امتداد طولی تا خورده، لوله‌ای شده و قرمز تا ارغوانی رنگ شوند که باعث کاهش محصول و نابودی مزارع می‌شود.

وی از کشاورزان خواست تا با همکاری و خدمات رسانی و مشاوره کارشناسان این مدیریت به موقع با این آفات مبارزه کنند.

ممیزی گفت: سطح کشت گندم آبی ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار، گندم دیم ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و جو آبی ۱۲ هزار هکتار و جو دیم ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار است و تاکنون مبارزه با آفت شته روسی در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: امیدواریم تولید گندم و جو در سال جاری به دلیل حساسیت غلات با توجه به استرس کم‌آبی و استرس تغذیه آسیب نبیند؛ البته عملیات مبارزه با جدیت دنبال می‌شود.