پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   آغاز بکار همایش ملی محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست
13 خرداد 1395 , ساعت 13:45

امروز و در کرمانشاه:

آغاز بکار همایش ملی محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست

همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانیال کهریزی دبیر علمی همایش ملی “محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست” در این همایش یک روزه که امروز (۱۳ خردادماه) در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز بکار کرد، هدف از برگزاری این همایش را روشنگری در مورد تولید و مصرف محصولات تراریخته در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش بتواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

کهریزی اظهار نظر صاحبنظران در خصوص تولید و مصرف محصولات تراریخته در این همایش را در راستای نهادینه سازی فرهنگ تولید و مصرف این محصولات حائز اهمیت دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه و دبیر علمی این همایش در ادامه از موافقان و مخالفان محصولات تراریخته خواست تا دیدگاههای خود را بر پایه منطق و استدلال علمی ارائه داده و بر پایه استدلال و منطق عمل کنند.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش بنیان نقش فناوریهای نو را در تحقق اقتصاد دانش بنیان حائز اهمیت ارزیابی کرد و خواستار ورود به این حوزه شد.

وی در ادامه به ارائه تعریفی از محصولات تراریخته پرداخت و گفت: هر موجود زنده که یک ژن را از جایی دریافت کرده باشد و بواسطه این ژن یک صفت جدید را بدست آورده باشد محصول تراریخته نامیده می‌شود.

این متخصص ژنتیک افزود: گیاهان و بقیه موجودات زنده ممکن است دچار نقص های ژنتیکی (مثلا حساسیت به بیماری) باشند که می توان با فناوری مهندسی ژنتیک این نقص را برطرف کرد.

به گزارش ایسنا؛ این همایش یک روزه با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی استاد تمام پژوهشکده بیوتکنولوژِی کشاورزی ایران و رییس انجمن ایمنی زیستی، رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه، طهمورث الیاسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و… در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

نمایش فیلم مربوط به محصولات تراریخته، مطرح شدن مباحث مربوط به تولید و مصرف محصولات تراریخته، برگزاری نشست پرسش و پاسخ و… از جمله برنامه‌های این همایش یک روزه در استان کرمانشاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای بررسی استفاده از محصولات تراریخته و مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به ارمنستان با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار گردید....
دروه تخصصی بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان یکی از دوره های عالی مدرسه ملی زیست فناوری ایران، در سطح پیشرفته و به صورت مجازی توسط انستیتو پاستور ایران (برگزارکننده علمی) برگزار می شود....
جلسه شورای ملی ایمنی زیستی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی، معاون اول رئیس جمهور بر اهمیت ...
No Thoughts on آغاز بکار همایش ملی محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>