جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   آغاز سمپاشی پهپادی اراضی کشاورزی در اشتهارد
4 اردیبهشت 1400 , ساعت 20:03

آغاز سمپاشی پهپادی اراضی کشاورزی در اشتهارد

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد از آغاز عملیات سمپاشی پهپادی اراضی کشاورزی زیر کشت گندم و جو علیه آفات در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ میرزایی نشترودی گفت: استفاده از پهپاد مناسب ترین روش برای مقابله با سن غلات بوده که در این زمینه سمپاشی پهپادی به عنوان یک فناوری نوین در برنامه کاری بخش کشاورزی شهرستان اشتهارد قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در نخستین گام ۱۰ هکتاراز اراضی زیر کشت گندم و جو روستای فتح آباد بخش مرکزی شهرستان اشتهارد علیه آفات سن غلات با استفاده از پهپاد سمپاشی شد.

میرزایی نشترودی گفت: نتایج ارزیابی آزمایشگاهی کلینیک گیاه پزشکی اشتهارد از سمپاشی با پهپاد حاکی کیفیت بالای کار و اثر بخشی مناسب آن است.

وی با اشاره به اینکه با مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و انواع بیماری‌های گیاهی می‌توان تولید را افزایش و از تلفات محصولات زراعی جلوگیری کرد؛ افزود: پایش مستمر مزارع و ارایه توصیه های فنی توسط کارشناسان انجام شده است و امیدواریم با همکاری کشاورزان، امسال نیز محصول با کیفیت تحویل مراکز خرید شود.

وی به مزایای اسفاده از پهپاد برای حفظ عملکرد و ارتقای کیفیت محصولات، جلوگیری از آسیب مزارع، کاهش مصرف نهاده های تولید و حفظ سلامت کشاورزان در مقایسه با روش های معمول اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در جهت افزایش استفاده از پهپاد، چشم انداز خوبی در انتظار بخش کشاورزی شهرستان باشد.

شهرستان اشتهارد افزون بر هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد....
۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
No Thoughts on آغاز سمپاشی پهپادی اراضی کشاورزی در اشتهارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>