پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد, گزارش های ویدئویی  »   اجرای سه طرح پیش آگاهی مبارزه با آفات در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش دفعات سمپاشی + فیلم
8 اردیبهشت 1400 , ساعت 18:34

اجرای سه طرح پیش آگاهی مبارزه با آفات در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش دفعات سمپاشی + فیلم

سه طرح پیش آگاهی مبارزه با آفات در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: برای نخستین بار سه طرح پیش آگاهی مبارزه با آفات کرم سیب و کرم خوشه خوار انگور در باغ‌های استان اجرا شده است.
حسین لایقی مطلق افزود: در این طرح که در باغ‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا در حال اجرا است، با نصب دیتالاگر و تله‌های فرمونی و برداشت داده‌های مربوطه و ارسال به دفتر پیش آگاهی ارائه و مدل پیش آگاهی برای تعیین بهترین زمان مبارزه با نسل‌های کرم سیب و کرم خوشه خوار انگور ارائه می‌شود.

اقای لایقی مطلق با بیان اینکه این طرح‌ها با انعقاد قرارداد با کلینیک‌های گیاه پزشکی اجرایی شده است اضافه کرد: به همین منظور چهار دستگاه دیتالاگر دیگر خریداری و در باغستان‌های مرکبات مناطق گرمسیری استان نیز نصب شده است.
وی طرح مبارزه با ملخ‌های بومی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای حوزه حفظ نباتات کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال اعلام کرد و گفت:تاکنون مبارزه با این آفت در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان‌های بویراحمد و دنا انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح پایش مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی آفت ملخ صحرایی تا تیر ماه امسال ادامه دارد.
لایقی مطلق با بیان اینکه بیشترین میزان پایش در مراتع شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی انجام شده است افزود: طرح پایش مراتع و مزارع استان از مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده و تاکنون ۱۴۰هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های مختلف استان پایش شده است.

.

اجرای طرح پیش آگاهی برای کاهش مصرف سموم در باغ ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی این استان گفت: افزایش میزان بهره وری وسلامت محصول، کاهش تعداد دفعات استفاده از سم از ۶ به ۳ مرحله، اعلام زمان مناسب استفاده از سم در باغ‌ها از جمله مزایای اجرای طرح پیش آگاهی است.

آقای عسکری افزود: پیش آگاهی مجموعه‌ای از اقداماتی است که از طرف کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح کرم سیب که افت غالب باغات سیب و کرم خوشه خوار انگور در دنا و بویراحمد به طور چشمگیری به نسبت پارسال کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: امسال با مکانیزه کردن روش جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به صورت ماهواره‌ای در زمینه انتخاب زمان ونوع سم کمک زیادی به کارشناسان جهاد کشاورزی می‌شود.

به گفته عسگری طرح پیش آگاهی از اوایل اردیبهشت تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

.

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز جمعه در سفر به استان قزوین از ایستگاه پیش آگاهی آفات انگور تاکستان بازدید کرد. به گزارش گیاهپزشکی ایران به نقل از روابط ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای و شرایط آب و هوایی امسال زنگ خطری برای باغات استان است و برنامه ...
No Thoughts on اجرای سه طرح پیش آگاهی مبارزه با آفات در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش دفعات سمپاشی + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>